Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabayır, Mehmet Emin
dc.contributor.authorKaya, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-06T10:42:50Z
dc.date.available2020-12-06T10:42:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98043
dc.description.abstractMuhasebe meslek mensubu olmaya aday lisans öğrencilerinin, mesleki açıdan yetkin olma ve oluşan gelişmelere uyum sağlayabilmelerindeki en önemli unsur şüphesiz eğitimdir. Bundan dolayı muhasebe eğitimini düzenleyen ve birçok ülkede uygulama alanı bulan Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları geliştirilmiştir. Bu standartların Türkiye'de de uygulama alanı bulması mesleki açıdan son derece önemlidir. Çalışmada Türkiye'de eğitim gören öğrencilerin aldıkları eğitimin, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarını karşılama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde geliştirilmiş olan bir değerlendirme anketi ile konu hakkındaki veriler toplanmıştır. Araştırma örneklemini, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören ve muhasebe dersleri alan ve almakta olan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada anket ilgili öğrencilere uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 16.0 programı aracılığıyla `t testi` ve `tek yönlü varyans analizi` (one-way ANOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarını karşılama düzeyine yönelik olarak, genellikle sınıf ve bölüm bazında farklılaşan amaçlar doğrultusunda, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları çerçevesinde, muhasebe eğitiminin yürütülmesi gerektiği sonucuna ulaşılmış ve bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe Eğitimi, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları
dc.description.abstractEducation is without doubt the most important factor for undergraduate students who are accounting profession candidates, to be avocationally competent and to adapt to developments. Because of this, International Accounting Education Standards were developed and found application areas in many countries. Application of these Standards in Turkey is also important for accounting profession. In this study, examination of accounting education, which students receive in Turkey education is intended. Within the framework of this objective, data were gathered via an assessment questionnaire. Research sample is composed of students who have received/are receiving accounting courses in Kafkas University Faculty of Economic and Administrative Sciences. The survey was applied to the students and `t test` and `one-way ANOVA` were performed to the data gathered, via SPSS 16.0. The results revealed that accounting education should be given within the framefork of International Accounting Education Standards.Keywords: Accounting, Accounting Education, International Accounting Education Standardsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de verilen muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe eğitimi standartlarını karşılama düzeyi: Kafkas Üniversitesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeMeeting level of international accounting education standards of accounting education studied at Turkey: An application in Kafkas University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmTurkish Accounting Standarts 11
dc.subject.ytmInternational accounting
dc.subject.ytmInternational Accounting Standarts
dc.subject.ytmBusiness education
dc.subject.ytmKafkas Universty
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccounting education
dc.identifier.yokid10079860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425191
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess