İlköğretim öğretmen ve öğrencilerinin çevreye karşı tutumları, yeterlilikleri ve çevre eğitiminde bölgesel farklılıklar (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim öğretmen ve öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarını, yeterliliklerini ve çevre eğitimindeki bölgesel farklılıkları ortaya koyabilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretimin farklı düzeyindeki öğrencilere ve öğretmenlere farklı anketler uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında, Doğu Anadolu Bölgesi 'nin çevre eğitimi konusunda batı bölgelerine nazaran hangi noktada olduğuna dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, okullardaki çevre etkinliklerinin uygulama ve yaygınlık açısından istenilen düzeyde olmadığı, doğu ve batı bölgeleri arasındaki çevre eğitimi farkının ise teori ve uygulamalar arasındaki farklılıktan doğduğu tespit edilmiştir. Ülkemizdeki homojenliğini kaybeden çevre eğitimi çalışmalarının uygulama boyutunda batı bölgelerinde, teori boyutunda ise doğu bölgelerinde hızlandırılması zorunludur. Bu noktada, öğretmenlerin bu konuda bölgesel hizmet içi eğitimine tabi tutulmalan gerekmektedir. This research is carried out to reveal primary school teachers' and students' attitudes and their sufficiency of knowledge about environment and to discuss regional differences in environmental education. For this purpose, several questionaires were prepared and students, who were at different levels of primary education and teachers, were asked to response related questions. In the light of data collected, Eastern Anatolian Regions and Western Regions were compared in the context of environmental education. The results indicated that in practice, activities related to environment are not at a satisfactory level and differences in environmental education between Eastern and Western Regions result from the gap between theory and practice. This study suggests that environmental education should be dealt with at a theoretical level in Eastern regions and at a practical level in Western Regions. In addition, it is necessary that teachers should be incorporated into and subject to regional inservice training.
Collections