Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorÜrey, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-06T10:11:26Z
dc.date.available2020-12-06T10:11:26Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97229
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim öğretmen ve öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarını, yeterliliklerini ve çevre eğitimindeki bölgesel farklılıkları ortaya koyabilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretimin farklı düzeyindeki öğrencilere ve öğretmenlere farklı anketler uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında, Doğu Anadolu Bölgesi 'nin çevre eğitimi konusunda batı bölgelerine nazaran hangi noktada olduğuna dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, okullardaki çevre etkinliklerinin uygulama ve yaygınlık açısından istenilen düzeyde olmadığı, doğu ve batı bölgeleri arasındaki çevre eğitimi farkının ise teori ve uygulamalar arasındaki farklılıktan doğduğu tespit edilmiştir. Ülkemizdeki homojenliğini kaybeden çevre eğitimi çalışmalarının uygulama boyutunda batı bölgelerinde, teori boyutunda ise doğu bölgelerinde hızlandırılması zorunludur. Bu noktada, öğretmenlerin bu konuda bölgesel hizmet içi eğitimine tabi tutulmalan gerekmektedir.
dc.description.abstractThis research is carried out to reveal primary school teachers' and students' attitudes and their sufficiency of knowledge about environment and to discuss regional differences in environmental education. For this purpose, several questionaires were prepared and students, who were at different levels of primary education and teachers, were asked to response related questions. In the light of data collected, Eastern Anatolian Regions and Western Regions were compared in the context of environmental education. The results indicated that in practice, activities related to environment are not at a satisfactory level and differences in environmental education between Eastern and Western Regions result from the gap between theory and practice. This study suggests that environmental education should be dealt with at a theoretical level in Eastern regions and at a practical level in Western Regions. In addition, it is necessary that teachers should be incorporated into and subject to regional inservice training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmen ve öğrencilerinin çevreye karşı tutumları, yeterlilikleri ve çevre eğitiminde bölgesel farklılıklar (Kars ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid190993
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid168890
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess