Fen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının laboratuar kullanımında karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen öğretiminde öğrencilere bilimsel düşünme davranma becerileri kazandıran, yapıcı,yaratıcı ve eleştirici düşünme, araştırma ve yorumlama yeteneklerini kazandıran ve geliştirenen etkin öğretim yöntemi şüphesiz laboratuar yöntemidir.Bu araştırma, fen bilgisi dersinde laboratuar kullanımı ve laboratuar çalışmalarındakarşılaşılan problemleri belirleyerek problemlerin çözümü için öneriler oluşturabilmekamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trabzon ilinde bulunan ilköğretim kurumlarıarasında seçilen 20 ilköğretim okulunda 2005-2006 eğitim-öğretim yılında görev yapan 110fen bilgisi öğretmeni ve yine aynı yılda Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim FakültesiFen Bilgisi Öğretmenliği son sınıflarında öğrenim gören 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak ön araştırmalar ve literatür ışığında geliştirilenCronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,92 olan öğretmen tutum ölçeği ve Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı 0,83 olan öğretmen adayı tutum ölçeği ile kişisel bilgi formlarıkullanılmıştır.Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının laboratuar tutumları ölçülmüş ve öğretmeninkişisel özellikleri, fen öğretiminde tercih edilen öğretim yöntemi, öğrenci görüşleri gibi 13farklı bağımsız değişken ile laboratuar tutumları arasındaki ilişkilere bakılmıştır. Araştırmasonucuna göre bazı değişkenler ile öğretmen ve öğretmen adaylarının laboratuar tutumuarasında anlamlı bir fark bulunmazken bazı değişkenlerde ise anlamlı bir fark bulunmuştur.Elde edilen bu veriler ışığında ise çözüm önerileri üretilmeye çalışılmıştır. The most effective teaching method in science education is laboratory method whichprovides students with creative and critical thinking abilities as well as research andinterpretation skills.This study was carried out to determine problems encountered in laboratory studiesand in the usage of lab in science courses and to offer some solutions for them. The sample ofthis study was consisted of 110 science teachers working in 20 primary schools selected fromprimary schools in Trabzon in 2005-2006 academic year and 100 teacher candidates whowhere at their last educational year in science teaching and who attended Fatih educationalfaculty of Education of Black Sea Technical University in the same year.In this study Teacher Attitude And Teacher Candidate attitude scales of whichCronbach Alpha reliability coefficients were 0,92 and 0,83 respectively, and which weredeveloped on the basis of existing literature. In addition, personal information forms wereemployed.Teachers? and teacher candidates? lab attitudes were measured and the relationshipsbetween these attitudes and 13 variables such as teacher?s personal characteristics, preferredteaching method in science teaching, student?s views were investigated. Acording to theresults while there were no meaningful difference between some variables and teacher andteacher candidate?s lab attitude, meaningful differences were found in some other variables.In the light of data collected an attempt is made the put forward some suggestions.
Collections