Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorBaltürk, Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-06T10:10:24Z
dc.date.available2020-12-06T10:10:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97197
dc.description.abstractFen öğretiminde öğrencilere bilimsel düşünme davranma becerileri kazandıran, yapıcı,yaratıcı ve eleştirici düşünme, araştırma ve yorumlama yeteneklerini kazandıran ve geliştirenen etkin öğretim yöntemi şüphesiz laboratuar yöntemidir.Bu araştırma, fen bilgisi dersinde laboratuar kullanımı ve laboratuar çalışmalarındakarşılaşılan problemleri belirleyerek problemlerin çözümü için öneriler oluşturabilmekamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trabzon ilinde bulunan ilköğretim kurumlarıarasında seçilen 20 ilköğretim okulunda 2005-2006 eğitim-öğretim yılında görev yapan 110fen bilgisi öğretmeni ve yine aynı yılda Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim FakültesiFen Bilgisi Öğretmenliği son sınıflarında öğrenim gören 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak ön araştırmalar ve literatür ışığında geliştirilenCronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,92 olan öğretmen tutum ölçeği ve Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı 0,83 olan öğretmen adayı tutum ölçeği ile kişisel bilgi formlarıkullanılmıştır.Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının laboratuar tutumları ölçülmüş ve öğretmeninkişisel özellikleri, fen öğretiminde tercih edilen öğretim yöntemi, öğrenci görüşleri gibi 13farklı bağımsız değişken ile laboratuar tutumları arasındaki ilişkilere bakılmıştır. Araştırmasonucuna göre bazı değişkenler ile öğretmen ve öğretmen adaylarının laboratuar tutumuarasında anlamlı bir fark bulunmazken bazı değişkenlerde ise anlamlı bir fark bulunmuştur.Elde edilen bu veriler ışığında ise çözüm önerileri üretilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe most effective teaching method in science education is laboratory method whichprovides students with creative and critical thinking abilities as well as research andinterpretation skills.This study was carried out to determine problems encountered in laboratory studiesand in the usage of lab in science courses and to offer some solutions for them. The sample ofthis study was consisted of 110 science teachers working in 20 primary schools selected fromprimary schools in Trabzon in 2005-2006 academic year and 100 teacher candidates whowhere at their last educational year in science teaching and who attended Fatih educationalfaculty of Education of Black Sea Technical University in the same year.In this study Teacher Attitude And Teacher Candidate attitude scales of whichCronbach Alpha reliability coefficients were 0,92 and 0,83 respectively, and which weredeveloped on the basis of existing literature. In addition, personal information forms wereemployed.Teachers? and teacher candidates? lab attitudes were measured and the relationshipsbetween these attitudes and 13 variables such as teacher?s personal characteristics, preferredteaching method in science teaching, student?s views were investigated. Acording to theresults while there were no meaningful difference between some variables and teacher andteacher candidate?s lab attitude, meaningful differences were found in some other variables.In the light of data collected an attempt is made the put forward some suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının laboratuar kullanımında karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeEncountered problems and solution suggestions in laboratory studies of science teachers and teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid158264
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid182872
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess