Fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının fen kavramlarına yönelik analoji kullanımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen bilgisi eğitiminde soyut kavramların fazla yer alması kavram oluşumu bakımından problem oluşturmaktadır. Soyut kavramların somutlaştırılmasında en önemli basamaklarda birisi analojilerin kullanılmasıdır. Bu çalışmanın amacı; öğretmen ve öğretmen adaylarının analojilerin kullanımına ilişkin düşüncelerini ve hangi analoji çeşitlerini kullandıklarını belirlemektedir. Çalışmada örneklem olarak 50 fen öğretmeni ve 50 fen bilgisi öğretmen adayı seçilmiştir. Bu örneklem grubuna iki farklı anket uygulaması yapılmıştır. Birinci kısımda analojilere ait tespit çalışması ve ikinci aşamada ise hangi tür analojilerin kullanıldığının belirlenmesine yönelik bir çalışma yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğretmen ve öğretmen adaylarının analoji kullanımları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca demografik özelliklere bağlı farklılıklarda veri olarak ortaya çıkmıştır. Bu verilerin anlamlı olup olmadığı istatistiksel olarak incelenmiş ve sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Fen bilgisi, öğretmen, öğretmen adayı, analoji kullanımı Conceptualization of abstract concepts in science education constitutes a problem in terms of concept formation. One of the most important steps in the concretization of abstract concepts is the use of analogies. The aim of this study is; determines the opinions of teachers and pre-service teachers about the use of analogies and what types of analogies they use. In the study, 50 science teachers and 50 science teacher candidates were selected as samples. Two different surveys were applied to this sample group. In the first part, a study was carried out to determine the analogies and to determine which analogies were used. When the results were examined, significant differences were found between the use of teachers 'and teacher candidates' analogies. In addition, data emerged as differences in demographic characteristics. The statistical significance of these data is examined and the results are presented in tables. Key Words: Science, teacher, teacher candidate, use of analogy
Collections