Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorÖzcan, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-06T09:54:45Z
dc.date.available2020-12-06T09:54:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96712
dc.description.abstractFen bilgisi eğitiminde soyut kavramların fazla yer alması kavram oluşumu bakımından problem oluşturmaktadır. Soyut kavramların somutlaştırılmasında en önemli basamaklarda birisi analojilerin kullanılmasıdır. Bu çalışmanın amacı; öğretmen ve öğretmen adaylarının analojilerin kullanımına ilişkin düşüncelerini ve hangi analoji çeşitlerini kullandıklarını belirlemektedir. Çalışmada örneklem olarak 50 fen öğretmeni ve 50 fen bilgisi öğretmen adayı seçilmiştir. Bu örneklem grubuna iki farklı anket uygulaması yapılmıştır. Birinci kısımda analojilere ait tespit çalışması ve ikinci aşamada ise hangi tür analojilerin kullanıldığının belirlenmesine yönelik bir çalışma yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğretmen ve öğretmen adaylarının analoji kullanımları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca demografik özelliklere bağlı farklılıklarda veri olarak ortaya çıkmıştır. Bu verilerin anlamlı olup olmadığı istatistiksel olarak incelenmiş ve sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Fen bilgisi, öğretmen, öğretmen adayı, analoji kullanımı
dc.description.abstractConceptualization of abstract concepts in science education constitutes a problem in terms of concept formation. One of the most important steps in the concretization of abstract concepts is the use of analogies. The aim of this study is; determines the opinions of teachers and pre-service teachers about the use of analogies and what types of analogies they use. In the study, 50 science teachers and 50 science teacher candidates were selected as samples. Two different surveys were applied to this sample group. In the first part, a study was carried out to determine the analogies and to determine which analogies were used. When the results were examined, significant differences were found between the use of teachers 'and teacher candidates' analogies. In addition, data emerged as differences in demographic characteristics. The statistical significance of these data is examined and the results are presented in tables. Key Words: Science, teacher, teacher candidate, use of analogyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının fen kavramlarına yönelik analoji kullanımları
dc.title.alternativeAnalogy using towards science concepts of science teacher and science teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10268133
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568933
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess