Organizasyon modelleri ve yeniden yapılanma (hamam işletmeciliği örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumların ve organizasyonların ana hedefi, müsterileri için deger yaratmaktır Kurumlarıuzun vadede basarılı kılan ürettigi ürünler degil, ürünlerin ve hizmetin üretildigi üretim veyönetim süreçlerinin basarısı ve üstünlügüdür. Bununda temel göstergesi daha az kaynakladaha çok isi basarmaktır. Bu çalısmada; isletmelerin, Makro ve mikro çerçevede önemlietkiler olusturmakta olan degisim süreçlerinin yasandıgı, rekabete dayalı günümüz piyasakosullarında zaman zaman performanslarını degerlendirmek yetersizliklerini ortaya koymakve gerektiginde , köklü degisiklikler yapmak sureti ile süreçsel yapılara yönelik yeni metotlar,beceriler, yapılar, ihtiva edecek sekilde organizasyonlarını yeniden yapılandırmak zorundaoldugu, ?Yeniden Yapılanma (Reengineering)? tanımı ve amaçları, yeniden yapılanma vediger uygulamalar arasındaki iliskiler, yeniden yapılanmaya zorlayan faktörler, yenidenyapılanma sürecinde basarılı olmak için yapılması gerekenler, yeniden yapılanmayagereksinim duyan isletme türleri, yeniden yapılanma sonucunda olusan degisimler, yenidenyapılanmada karsılasılan sorunlar ve basarısızlık sebepleri örnek uygulamalar da vermeksureti ile ortaya konulmustur.Çevresel yapının giderek karmasık hale gelmesi ile birlikte gelisen modern isletmecilikmodelleri, organizasyonları düsey-mekanik yaklasımdan yatay-organik yaklasımlarayöneltmistir. Zira geleneksel organizasyonlar degisen pazar sartlarına ve müsteri taleplerinecevap vermekte güçlük çekmektedirler. Bu yüzden yeniden yapılanma süreçlerinde, degisimve yaratıcılıga açık yeni organizasyon tiplerine yönelmenin isletmeler için dogal birzorunluluk oldugu çalısmada ayrıca ortaya konmus, çagdas yöntemlerin gerekliligipekistirilmistir. The main target of enterprises and organizations is to generate assets for their customers.In the long term, what make corporations successful are not the products they produced, butthe achievement and the superiority of the production and management processes that createthe products and the services. Main indicator of this is to carry out more work with fewerresources. In this study, enterprises? ?necessity of reengineering their organizations in a waythat comprise new methods, skills and structures oriented towards operational structures bymaking fundamental alterations in their organizations?; ?Reengineering?, it?s definition andobjectives; relations between reengineering and other applications; factors that enforce toreengineering; things to do to be successful in the reengineering process; types of enterprisesthat needs reengineering; alterations that occur as a consequence of reengineering; problemsfaced during reengineering process and the reasons of failure are stated expressly bydisplaying examples of applications.Modern business administration models that evolved as environmental structure graduallybecomes more complex, directs organizations from horizontal-mechanic to vertical-organicapproaches because traditional models experience difficulties in meeting the need forchanging market conditions and customer demands. Therefore, corporations necessity oforientation towards new organization types that are open to change and creativity during thereengineering process is displayed in this study and the necessity of modern methods isreinforced.
Collections