Show simple item record

dc.contributor.advisorSaldamlı, Asım
dc.contributor.authorYilmaz, Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T18:50:50Z
dc.date.available2020-12-04T18:50:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96408
dc.description.abstractKurumların ve organizasyonların ana hedefi, müsterileri için deger yaratmaktır Kurumlarıuzun vadede basarılı kılan ürettigi ürünler degil, ürünlerin ve hizmetin üretildigi üretim veyönetim süreçlerinin basarısı ve üstünlügüdür. Bununda temel göstergesi daha az kaynakladaha çok isi basarmaktır. Bu çalısmada; isletmelerin, Makro ve mikro çerçevede önemlietkiler olusturmakta olan degisim süreçlerinin yasandıgı, rekabete dayalı günümüz piyasakosullarında zaman zaman performanslarını degerlendirmek yetersizliklerini ortaya koymakve gerektiginde , köklü degisiklikler yapmak sureti ile süreçsel yapılara yönelik yeni metotlar,beceriler, yapılar, ihtiva edecek sekilde organizasyonlarını yeniden yapılandırmak zorundaoldugu, ?Yeniden Yapılanma (Reengineering)? tanımı ve amaçları, yeniden yapılanma vediger uygulamalar arasındaki iliskiler, yeniden yapılanmaya zorlayan faktörler, yenidenyapılanma sürecinde basarılı olmak için yapılması gerekenler, yeniden yapılanmayagereksinim duyan isletme türleri, yeniden yapılanma sonucunda olusan degisimler, yenidenyapılanmada karsılasılan sorunlar ve basarısızlık sebepleri örnek uygulamalar da vermeksureti ile ortaya konulmustur.Çevresel yapının giderek karmasık hale gelmesi ile birlikte gelisen modern isletmecilikmodelleri, organizasyonları düsey-mekanik yaklasımdan yatay-organik yaklasımlarayöneltmistir. Zira geleneksel organizasyonlar degisen pazar sartlarına ve müsteri taleplerinecevap vermekte güçlük çekmektedirler. Bu yüzden yeniden yapılanma süreçlerinde, degisimve yaratıcılıga açık yeni organizasyon tiplerine yönelmenin isletmeler için dogal birzorunluluk oldugu çalısmada ayrıca ortaya konmus, çagdas yöntemlerin gerekliligipekistirilmistir.
dc.description.abstractThe main target of enterprises and organizations is to generate assets for their customers.In the long term, what make corporations successful are not the products they produced, butthe achievement and the superiority of the production and management processes that createthe products and the services. Main indicator of this is to carry out more work with fewerresources. In this study, enterprises? ?necessity of reengineering their organizations in a waythat comprise new methods, skills and structures oriented towards operational structures bymaking fundamental alterations in their organizations?; ?Reengineering?, it?s definition andobjectives; relations between reengineering and other applications; factors that enforce toreengineering; things to do to be successful in the reengineering process; types of enterprisesthat needs reengineering; alterations that occur as a consequence of reengineering; problemsfaced during reengineering process and the reasons of failure are stated expressly bydisplaying examples of applications.Modern business administration models that evolved as environmental structure graduallybecomes more complex, directs organizations from horizontal-mechanic to vertical-organicapproaches because traditional models experience difficulties in meeting the need forchanging market conditions and customer demands. Therefore, corporations necessity oforientation towards new organization types that are open to change and creativity during thereengineering process is displayed in this study and the necessity of modern methods isreinforced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrganizasyon modelleri ve yeniden yapılanma (hamam işletmeciliği örneği)
dc.title.alternativeOrganization models and reengineering (example of bath management)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBaths
dc.subject.ytmOrganization
dc.identifier.yokid9012976
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239309
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess