Türkiye ambalaj ürünleri ihracatındaki sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Türk ambalaj sektörün ihracatta yaşadığı problemleri belirlemek ve çözüm önerileri getirmek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda ambalaj sektörü ile ilgili teorik bilgiler konuyla ilgili yazılı ve internet kaynaklarından, ambalaj sektörü hakkında üretim ve ihracatla ilgili bilgiler sektörle ilgili raporlardan ve sektöre özgü istatistik verilerden faydalanılarak hazırlanmıştır. Teori kısmında anlatılan bilgileri daha spesifik hale getirebilmek amacıyla sektörde faaliyet gösteren öncü 5 firma örnek olarak incelenmiş, yöneticileri ile mülakatlar yapılarak ihracatta karşılaştıkları problemler belirlenerek, çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda ambalaj sektöründe yer alan firmaların ihracatta karşılaştıkları başlıca sorunların; ihracat prosedürleri konusunda bilgi yetersizliği, devletin ihracata verdiği desteklerden tam anlamıyla yararlanamamak ve ürünlerini dış pazarlara yeterince tanıtamamak olduğu belirlenmiş ve bu doğrultuda ilgili çözüm önerileri olarak; ticaret odalarınca eğitim seminerlerinin düzenlenerek ihracata yönelik firmaların bilgilendirilmesi ve ihracatta tutunmayı sağlamak amacıyla ithalatçı ülkelerde temsilcilikler kurulması vs. önerilmiştir. This research aims to identify the problems Turkish packaging industry faces in export and offer solutions.In this perspective, theoretical information on packaging industry was retrieved from written and online resources. Related reports and statistical data were also used to present information on the production and export aspects of the industry. In an attempt to elaborate on what had been presented in the theoretical part, five leading companies were reviewed and interviews were held with executives to specify their problems in exporting and bring resolutions.As a result, the major problems in exporting were identified as lack of knowledge on exporting procedures, inability to fully utilize government fundings, and poor advertising for foreign markets. Accordingly, briefings for export-oriented companies in seminars held by chambers of commerce and installation of representation offices in importing countries to enable penetration...etc. have been suggested as remedies.
Collections