Show simple item record

dc.contributor.advisorMelemen, Mehmet
dc.contributor.authorÇakmak, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:47:42Z
dc.date.available2020-12-04T18:47:42Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96309
dc.description.abstractBu araştırma Türk ambalaj sektörün ihracatta yaşadığı problemleri belirlemek ve çözüm önerileri getirmek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda ambalaj sektörü ile ilgili teorik bilgiler konuyla ilgili yazılı ve internet kaynaklarından, ambalaj sektörü hakkında üretim ve ihracatla ilgili bilgiler sektörle ilgili raporlardan ve sektöre özgü istatistik verilerden faydalanılarak hazırlanmıştır. Teori kısmında anlatılan bilgileri daha spesifik hale getirebilmek amacıyla sektörde faaliyet gösteren öncü 5 firma örnek olarak incelenmiş, yöneticileri ile mülakatlar yapılarak ihracatta karşılaştıkları problemler belirlenerek, çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda ambalaj sektöründe yer alan firmaların ihracatta karşılaştıkları başlıca sorunların; ihracat prosedürleri konusunda bilgi yetersizliği, devletin ihracata verdiği desteklerden tam anlamıyla yararlanamamak ve ürünlerini dış pazarlara yeterince tanıtamamak olduğu belirlenmiş ve bu doğrultuda ilgili çözüm önerileri olarak; ticaret odalarınca eğitim seminerlerinin düzenlenerek ihracata yönelik firmaların bilgilendirilmesi ve ihracatta tutunmayı sağlamak amacıyla ithalatçı ülkelerde temsilcilikler kurulması vs. önerilmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to identify the problems Turkish packaging industry faces in export and offer solutions.In this perspective, theoretical information on packaging industry was retrieved from written and online resources. Related reports and statistical data were also used to present information on the production and export aspects of the industry. In an attempt to elaborate on what had been presented in the theoretical part, five leading companies were reviewed and interviews were held with executives to specify their problems in exporting and bring resolutions.As a result, the major problems in exporting were identified as lack of knowledge on exporting procedures, inability to fully utilize government fundings, and poor advertising for foreign markets. Accordingly, briefings for export-oriented companies in seminars held by chambers of commerce and installation of representation offices in importing countries to enable penetration...etc. have been suggested as remedies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye ambalaj ürünleri ihracatındaki sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeExport problems and solutions on packaging products in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging sector
dc.subject.ytmExport promotion
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExport procedures
dc.subject.ytmPackaging materials
dc.subject.ytmExport policies
dc.identifier.yokid410692
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289881
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess