Show simple item record

dc.contributor.advisorÖymen, Gözde
dc.contributor.authorTezcan, Serbülent
dc.date.accessioned2020-12-04T18:45:55Z
dc.date.available2020-12-04T18:45:55Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96252
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknoloji ve her geçen gün büyümeye devam eden ürün ve hizmet sektöründeki çeşitliliğin yoğunlaşmasıyla birlikte markalar arasındaki rekabetin ciddi bir biçimde arttığı göze çarpmaktadır. Markalar arasındaki bu rekabet, rakiplerin birbirinden ayrılması ve pazar paylarında öne geçmesi için yapılan çalışmalarla pekiştirilmektedir. Bu noktada marka denkliği ve marka değeri önem kazanmakta, tüketiciler üzerinde marka farkındalığı yaratmanın önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada marka farkındalığı yaratmak için kullanılan etkili yöntemlerden biri olan televizyon reklamları ve televizyon reklamlarında ünlü kullanımıyla ilgili konulara değinilmekte ve marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü üniversite öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırmayla incelenmektedir. Yapılan araştırmanın sonucunda marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının önemi ortaya çıkmakta ve bu önemin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörlerin birbirleriyle olan ilişkilerine dikkat çekilmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka Farkındalığı, TelevizyonReklamları, Ünlü.
dc.description.abstractIt is a well perceived fact that the competition between brands is rising sharply today with the technological advances and the increasing diversity of products and services. This competition between brands is further intensified by the efforts on differentiating competitors and increasing their market shares. At this stage, brand equity and brand value gain importance and the significance of creating brand awareness emerges. In this study, TV commercials, one of the most effective methods of creating brand awareness, and the use of celebrities in TV commercials are discussed; and the role of using celebrities in TV commercials is studied with a research conducted on college students. The research results indicates the importance of celebrity use in TV commercials and elaborates on the relationships of the factors that influence that importance.Keywords:Brand Awareness, TV Commercials, Celebrityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMarka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü
dc.title.alternativeThe role of using celebrities in tv commercials on creating brand awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmCelebrities
dc.identifier.yokid10004269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340184
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess