Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorDivani, Emir
dc.date.accessioned2020-12-04T18:45:53Z
dc.date.available2020-12-04T18:45:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96251
dc.description.abstractDağıtım kanalları, pazarlama karmasını oluşturan alt fonksiyonlardan en önemlilerinden biridir. Dağıtım kanalları, mamulleri üreticiden tüketiciye en ideal şekilde iletilmesini mümkün kılan bir sistemin tüm birimlerinden meydana gelir. Bu yapıda yer alan tüm aracı kurumlar, üretici firmanın ürünlerinin satışını, depolanmasını, tutundurma faaliyetlerini ve tüketiciye dağıtımını belirli bir akışlar dahilinde gerçekleştirerek pazarlama fonksiyonlarını yerine getirirler.Pazarlamada dağıtım kanalı seçimi ve yönetimi, talebin arzı önemli derecede kontrol ettiği günümüzde daha önemli hale gelmiştir. Bu sebeple bu çalışmada dağıtım kanalı kavramının tanımı, gelişimi, türleri, özellikleri, akışları ve yönleri ele alınmıştır. Çalışmanın temelini oluşturan seçim konusuyla ilgili olarak, dağıtım kanalının seçim sürecinden fiziksel dağıtıma kadar geçen süreçteki ölçütler, faaliyetler, aşamalar anlatılmıştır.Bilişim sektörüyle ilgili güncel bilgiler verilmiş ve çalışmanın uygulama kısmında bilişim sektöründeki bir firmanın, dağıtım kanalı üzerinde kanal seçim süreci hakkındaki bilgiler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Dağıtım Kanalı Seçimi, Bilişim Sektörü.
dc.description.abstractDistribution channel is one of the most important part of marketing activities. Distribution channels occurs when products are transmitted in an efficient way from producers to customers. Thus, all of the manufacturer' s products make their promotional activities via sales distribution, storage and the sales of corporate brokers. Selection and management of marketing distribution channels a significant degree of control over the supply of deman that has become very important, nowadays. In todays world of marketing choosing the right distribution channel is known to be the key of marketing.The main key which forms the study topic, has been addressed in the physical distrubution channel as well as the stages of criteria and activity.Up to date information has been provided in data sector. In addition, as a practise of that study, the selection of channels over the distribution channels of a company in data sector has been provided.Keyword: Distribution Channel, Distribution Channel Selection, IT Sectory .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDağıtım kanalı seçimi: Bilişim sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeDistribution channel selection: An applicaton in the it sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmInformation sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing channels
dc.subject.ytmMarketing management
dc.identifier.yokid10005604
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340168
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess