Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorAvci, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-04T18:42:29Z
dc.date.available2020-12-04T18:42:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96144
dc.description.abstractBu çalışmada ihracat, ihracata yönelik uygulanan destek, kredi ve teşvikler, Türkiye'de uygulanan ihracat teşviklerinin uygulanma şekilleri, uluslararası pazarlama stratejileri, ihracat teşvikleri ile uluslararası pazarlama arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada, Türkiye'de ihracatı geliştirmek amacıyla uygulanan ihracat teşviklerinin uluslararası pazarlama üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul'da tekstil sektöründe faaliyet gösteren, İTKİB'e üye olan ve ihracat teşviklerinden faydalanan bir firma ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine mülakat sonucunda ihracatta uygulanan teşviklerin direkt veya dolaylı olarak uluslararası pazarlama üzerinde etkilerinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca işletmenin sağlanan devlet destekleri ve teşviklerden çoğunu kullanmadığı ve söz konusu işletmenin bu destek ve teşvikler konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığı da görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İhracat, İhracat Teşvikleri, Uluslararası Pazarlama,Derinlemesine Mülakat
dc.description.abstractIn this study, export, implementation of export supports, export credits and export incentives, implementation forms of export incentives applied in Turkey, international marketing strategies, the relationship between export incentives and international marketing has been tried to explain. This research aims to reveal the effect of implementation of export incentives to develop export in Turkey on international marketing. For this purpose, there was carried out intensive interview with a member firm of ITKIB which operates in textile sector in Istanbul and benefits from export incentives. On the evaluation of the interview, direct and indirect effects of export incentives on international marketing are concluded. It has been observed that the company which does not use most of the government supports and incentives, does not have enough information about these supports and incentives provided by the State.Keywords: Export, Export Incentives, International Marketing, IntensiveInterviewen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracatta uygulanan teşviklerin uluslararası pazarlamaya etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of export incentives on international marketing and an implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTax incentives
dc.subject.ytmInward processing regime
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing research
dc.subject.ytmExport promotion
dc.subject.ytmSubsidies
dc.subject.ytmExport cridet insurance
dc.subject.ytmExport cridet agencies
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmIncitement credits
dc.identifier.yokid10081880
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395068
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess