Yeni iiletişim teknolojilerinin haber tüketim eğilimleri üzerinde oynadığı rol
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin keşfi sadece gazeteciliği değil bütün hayatımızı değiştirmiştir. Hız, zamansızlık ve mekansızlık kavramları, teknoloji kullanımı en üst seviyeye çıkmıştır. Okur/kullanıcı yeni teknolojilere uyum sağlamakta ve kullanmakta büyük bir yeteneğe sahiptir. Hız isteği, mekana ve zamana bağlı olmama arzusu en üst seviyeye çıkmıştır. Mobil teknolojilerdeki gelişmeler ve kullanıcı kitlesinin bu arzusu birbirini tetiklemektedir.Gazete, radyo ve televizyona göre yeni medya olarak nitelendirilen internet üzerindeki haber siteleri bugün gelinen noktada geleneksel medyanın bir parçası olma eğilimdedir. Yeni medya artık mobil teknolojiler, mobil araçlar ve mobil aplikasyonlardır. Sosyal medya kullanımı ve mobil medya sahipliği de birbirini geliştiren iki tüketim şeklidir. Sosyal medya haber siteleri için ciddi bir rakiptir. Kullanıcı için sosyal medya giderek daha fazla haber kaynağı haline gelmektedir.Anahtar Kelimeler: yeni medya, internet, haber siteleri, teknoloji, haber tüketimi It is frequently stated that, of the consecutive technological developments that occurred in the last 50 years, the internet has been the most important one, and that it has changed the lives of individuals and societies radically. The speed at which internet spread proves that the objective of owning the tools and technology used as media has surpassed content and message. Owning the media and technology has become the primary goal whereas content was pushed to the background, which resulted in the emergence of a state that is similar to the competition between traditional media and new media, between publishing carried out through desktop tools and the publishing aimed at mobile platforms. The concept of circulation has been replaced by traffic. The reader has become the user, whereas the framework of `news` expanded, and it started to be defined as `content.`Keywords: New media, internet, news sites, technology, news consumption
Collections