Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Celalettin
dc.contributor.authorÇiçek, Devrim
dc.date.accessioned2020-12-04T18:38:27Z
dc.date.available2020-12-04T18:38:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96016
dc.description.abstractİnternetin keşfi sadece gazeteciliği değil bütün hayatımızı değiştirmiştir. Hız, zamansızlık ve mekansızlık kavramları, teknoloji kullanımı en üst seviyeye çıkmıştır. Okur/kullanıcı yeni teknolojilere uyum sağlamakta ve kullanmakta büyük bir yeteneğe sahiptir. Hız isteği, mekana ve zamana bağlı olmama arzusu en üst seviyeye çıkmıştır. Mobil teknolojilerdeki gelişmeler ve kullanıcı kitlesinin bu arzusu birbirini tetiklemektedir.Gazete, radyo ve televizyona göre yeni medya olarak nitelendirilen internet üzerindeki haber siteleri bugün gelinen noktada geleneksel medyanın bir parçası olma eğilimdedir. Yeni medya artık mobil teknolojiler, mobil araçlar ve mobil aplikasyonlardır. Sosyal medya kullanımı ve mobil medya sahipliği de birbirini geliştiren iki tüketim şeklidir. Sosyal medya haber siteleri için ciddi bir rakiptir. Kullanıcı için sosyal medya giderek daha fazla haber kaynağı haline gelmektedir.Anahtar Kelimeler: yeni medya, internet, haber siteleri, teknoloji, haber tüketimi
dc.description.abstractIt is frequently stated that, of the consecutive technological developments that occurred in the last 50 years, the internet has been the most important one, and that it has changed the lives of individuals and societies radically. The speed at which internet spread proves that the objective of owning the tools and technology used as media has surpassed content and message. Owning the media and technology has become the primary goal whereas content was pushed to the background, which resulted in the emergence of a state that is similar to the competition between traditional media and new media, between publishing carried out through desktop tools and the publishing aimed at mobile platforms. The concept of circulation has been replaced by traffic. The reader has become the user, whereas the framework of `news` expanded, and it started to be defined as `content.`Keywords: New media, internet, news sites, technology, news consumptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYeni iiletişim teknolojilerinin haber tüketim eğilimleri üzerinde oynadığı rol
dc.title.alternativeRole of the new communication technologies on news consumption trends`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmJournalism
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmNews consumption
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.identifier.yokid10113170
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432404
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess