Hizmet pazarlaması:Konaklama işletmeciliği pazarlamasında bir nitel araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmadaki ana amaç, seyahat acentelerinin konaklama işletmeleri üzerindeki rollerini araştırmaktır. Araştırmada konaklama işletmeciliği ile ilgili kavramlar, konaklama işletmelerinin nitelikleri ve önemi, organizasyon yapıları incelenmiştir. Konaklama işletmelerinin ne gibi sınıflandırmalara tabi tutulduğu hakkında bilgiler verilerek, sınıflandırma sonrası alt başlılar açıklanmıştır. Hizmet pazarlaması ve ilgili kavramlara yer verilerek bu kavramların konaklama işletmeleri üzerindeki rolleri açıklanmıştır. Araştırmada derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak sonuçlar elde edilen bilgiler doğrultusunda irdelenmiştir. Konaklama işletmesi ve seyahat acentesi olmak üzere hazırlanan mülakat soruları işletme ve acente sahiplerine yöneltilerek bilgi ve veriler toplanmıştır. Araştırma ve mülakatların sonucunda seyahat acentelerinin konaklama işletmeleri üzerinde önemli rol oynadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İşletme, Konaklama İşletmeciliği, Seyahat Acentesi, Hizmet Pazarlaması The main purpose of this study is to investigate the role of travel agencies on accommodation operations. Concepts related to accommodation management in the research, qualifications of hospitality enterprises, importance and organizational structures were examined. After classification, subheadings are explained by giving information about the classification of accommodation enterprises. Service marketing and related concepts are covered and their roles on accommodation management are explained. Through in-depth interviewing in the research, the results are examined in terms of the obtained information. The interview questions prepared for the accommodation management and travel agency were directed to the business and agency owners and information and data were collected. It was seen that result of research and interviews, travel agencies have been seen to play an important role in accommodation operations.Key Words: Business, Accommodation Management, Travel Agency, Service Marketing
Collections