Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorKadeer, Dilinuer
dc.date.accessioned2020-12-04T18:36:31Z
dc.date.available2020-12-04T18:36:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95954
dc.description.abstractBu çalışmadaki ana amaç, seyahat acentelerinin konaklama işletmeleri üzerindeki rollerini araştırmaktır. Araştırmada konaklama işletmeciliği ile ilgili kavramlar, konaklama işletmelerinin nitelikleri ve önemi, organizasyon yapıları incelenmiştir. Konaklama işletmelerinin ne gibi sınıflandırmalara tabi tutulduğu hakkında bilgiler verilerek, sınıflandırma sonrası alt başlılar açıklanmıştır. Hizmet pazarlaması ve ilgili kavramlara yer verilerek bu kavramların konaklama işletmeleri üzerindeki rolleri açıklanmıştır. Araştırmada derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak sonuçlar elde edilen bilgiler doğrultusunda irdelenmiştir. Konaklama işletmesi ve seyahat acentesi olmak üzere hazırlanan mülakat soruları işletme ve acente sahiplerine yöneltilerek bilgi ve veriler toplanmıştır. Araştırma ve mülakatların sonucunda seyahat acentelerinin konaklama işletmeleri üzerinde önemli rol oynadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İşletme, Konaklama İşletmeciliği, Seyahat Acentesi, Hizmet Pazarlaması
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the role of travel agencies on accommodation operations. Concepts related to accommodation management in the research, qualifications of hospitality enterprises, importance and organizational structures were examined. After classification, subheadings are explained by giving information about the classification of accommodation enterprises. Service marketing and related concepts are covered and their roles on accommodation management are explained. Through in-depth interviewing in the research, the results are examined in terms of the obtained information. The interview questions prepared for the accommodation management and travel agency were directed to the business and agency owners and information and data were collected. It was seen that result of research and interviews, travel agencies have been seen to play an important role in accommodation operations.Key Words: Business, Accommodation Management, Travel Agency, Service Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet pazarlaması:Konaklama işletmeciliği pazarlamasında bir nitel araştırma
dc.title.alternativeService marketing: A qualitative research in the hospitality management marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService organizations
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10159069
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469561
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess