Now showing items 81-100 of 808

    • Gemi işletmelerinde vergilendirme 

      Yumuşak, Kadir (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada amaç; Türk Uluslararası Gemi Sicilinde kayıt altına alınmış gemilerin 4490 sayılı Türk Uluslararası Gemi Sicili Kanunu ile elde etmiş olduğu vergisel avantajları incelemektir.Çalışmada Türk Uluslararası Gemi ...
    • Termik santral yatırımları sırasında oluşabilecek sosyo-ekonomik sorunların giderilmesine yönelik sosyal sorumluluk stratejileri 

      Levend, Duygu (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ülkelerin toplumsal gelişimlerinin sürükleyici unsurlarının başında enerji kullanımı gelmektedir. Enerji kaynakları günlük yaşamımızın, enerji ve sanayi ürünleri ise üretimimizin en önemli yaşamsal girdileridir. Bu nedenle ...
    • Glokal pazarlama ve glokal pazarlamanın Türkiye`nin ihracatına etkileri 

      Adsoy, Aysun (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-12-10)
      Türkiye'deki işletmeler global pazarlama stratejilerini kullanarak, birçok pazarda seslerini duyurmayı başarmıştır. Ancak gelinen nokta ,dış ticaret dengesinin oluşturulması için hiçbir zaman yeterli olamamıştır. Bu ...
    • Menşe kuralları, menşein önemi ve Türkiye`nin dış ticareti üzerindeki etkileri 

      Demir, Aylin (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dış ticaretin başlangıcından günümüze kadar yaşanan süreçte, coğrafi keşiflerin ve özellikle sanayi devriminin varlığı, dış ticaretin gelişmesine neden olmuş ve batının uluslararası ticaretteki hakimiyetini arttırmıştır. ...
    • Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması ve anlaşmanın Türk dış ticaretine etkisi 

      Kilavuzoğlu, Eda (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tehlikeli maddelerin endüstri sanayinde kullanılmaya başlanması; iç ortam hava kalitesini bozan ortam emisyonlarının meydana gelmesini beraberinde getirmektedir. Bu husus ile ilgili insan sağlığı bakımından yaptırımları ...
    • Kriz dönemlerinde bankacılık sektöründe pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi 

      Sağlam, Selim (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye, konum itibarıyla fırsatların ve tehditlerin bir arada olduğu bir coğrafyada yer almaktadır. Bu coğrafyada savaş, ihtilal, siyasi kriz, demokratik anlayışın tam olarak benimsenmemiş olması gibi durumlar tehditleri; ...
    • Satış sonrası hizmetlerin işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi : Elektronik eşya sektörü 

      Koral, Kübra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde piyasalardaki rekabet ortamının giderek artması, teknolojinin hızla değişmesi ve gelişmesi firmaları farklı pazarlama anlayışlarına sürüklemiştir. Firmaların amaçlarına ulaşabilmeleri ve ayakta kalabilmeleri için ...
    • Tescilli markanın internette alan adı olarak kullanılarak tecavüze uğraması 

      Söyleyensoy, Guşan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bilgi Çağı'na girdiğimiz son yıllarda teknolojinin oldukça ilerlemesiyle birlikte internet kullanımı da çığ gibi büyümüştür. Uluslararasılığa sahip olan ve neredeyse sınırları bile olmayan internetin hayatımıza girişiyle ...
    • Uluslararası pazarlamada bayi oluşturma ve bayi yönetimi 

      Şenel, Coşkun (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Malların ve hizmetlerin üretim amacı insanların tüketimine sunmaktır. Bu işlevi yerine getirmek dağıtım kanalının görevidir. Dağıtım kanalının üretim endüstrisindeki rolü, ürünlere katma değer katarak satmak ve bir kazanç ...
    • Türkiye`de 2001 ekonomik krizinden sonra yapılan finansal reformların bankacılık kesimi üzerindeki etkileri 

      Özkan, Elif (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Küreselleşme ve küreselleşme ile birlikte deregülasyon dönemi başlayarak liberalleşme kavramı ortaya çıkmış; bu bağlamda ortaya atılan politikalar da gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde farklı zamanlarda uygulanmaya ...
    • Yeni Türk Ticaret Kanununa göre düzenlenen finansal raporların mali analize etkisi 

      Yildiz, Eyüp (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada; Türk ticaret kanunun yürürlüğe girmesi ile birlikte işletmelerin uluslararası finansal raporlama standartlarına göre hazırlayacakları finansal tabloları ile vergi yasalarına göre düzenlenen finansal tablolarının ...
    • Türkiye`de bankacılık krizleri ve basel kriterleri çerçevesinde risk yönetimindeki gelişmeler 

      Çelik, Esra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Küreselleşmenin de etkisiyle bir ülkede çıkan kriz kısa sürede diğer ülkeleri de etkisi altına alabilmektedir. Tüm dünyada yaşanan krizler risk yönetiminin önemine dikkat çekmiş ve bu alanda birçok düzenleme yapılmıştır. ...
    • Etkin depo yönetimi ve lojistik depoların etkin depo stratejileri üzerine bir araştırma 

      Öztürk, Ayşegül (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde lojistik gelişen ve değişen faaliyetleriyle beraber müşteri memnuniyeti sağlamaya yönelik bir hizmet sektörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Firmaların rekabetçi pazar koşullarında fark yaratmak ve rakiplerinin ...
    • Otel yönetiminde mimari yapının yeri ve önemi 

      Kir, Ayşe Gül (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz rekabet ortamında konaklama tesislerinde tüketicilerin deniz-kum-güneş diye tabir edilen turizm talebini karşılamak yeterli olmamaktadır. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının farklılaşması sonucunda tatil anlayışında ...
    • Tedarik planlaması ve elektronik sektöründe bir uygulama 

      Akbaş, Tevfik Rüştü (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İşletmelerde, satın alma fonksiyonu ürünlerin maliyet ve kalite optimizasyonunda önemli bir rol oynamaktadır. İşletmeler satın alma yaparlarken, tedarikçilerini bir takım kriterlere göre gösterdikleri performanslarını ...
    • Ödeme sistemlerinde merkez bankalarının rolü ve Türkiye örneği 

      Öz, Erdem (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Finansal sistemi altyapısını oluşturan ödeme sistemleri ülkelerin finans sisteminin sağlıklı çalışması, para politikalarının başarı ile uygulanabilmesi ve finansal istikrarın korunmasında önemli kuruluşlardır. Finansal ...
    • GSM sektöründe televizyon reklamlarının satın alma davranışları üzerine etkisi 

      Kesebir, Murat (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin, bir mal veya hizmeti satın alma aşamasında yada onu tercih etmelerinde, kısacası satın alma davranışları üzerinde reklamın etkisinin olup olmadığına açıklık getirmektedir. Bu konunun ...
    • Adli muhasebecilik ve Türkiye`de uygulanabilirliği 

      Altinsoy, Merve (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, işletmelerin finansal raporlarındaki verilerin doğruluğuna gölge düşüren hata ve hile kavramları üzerinde durularak dünya genelinde artış gösteren hile türleri, bu hilelerinin tespitinin önemi vurgulanmış ve ...
    • Yerel Yönetimlerin iktisadi açıdan değerlendirilmesi ve Türkiye Ekonomisi üzerine etkileri 

      Tiribolulu, Turgay (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışmanın amacı, yerel yönetimlerin iktisadi açıdan değerlendirilmesi ve Türkiye ekonomisi üzerine etkilerinin ortaya konmasıdır. Bu amaç kapsamında yerel yönetimlerin idari yapıları ile mali yapıları incelenmiştir. ...
    • İşletmelerde öğrenen örgütler ve iş verimliliği ilişkisinin analizi: Otel işletmelerinde bir uygulama 

      Aybar, Sibel (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Otel işletmelerinde öğrenen örgüt yapısının verimliliğe olan etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, genel olarak bireysel ve örgütsel öğrenmenin önemi ve beraberinde verimliliğe etkisi ortaya konmaya çalışılmış, taranan ...