Tescilli markanın internette alan adı olarak kullanılarak tecavüze uğraması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi Çağı'na girdiğimiz son yıllarda teknolojinin oldukça ilerlemesiyle birlikte internet kullanımı da çığ gibi büyümüştür. Uluslararasılığa sahip olan ve neredeyse sınırları bile olmayan internetin hayatımıza girişiyle beraber bir takım sorunlar da beraberinde gelmiştir. Özellikle ticari hayata oldukça büyük etki eden internet, işletme sahiplerine de mal ve hizmetlerini daha geniş kitlelere sunma imkânı tanımıştır. İnternetin söz konusu reklam fonksiyonu elbette, işletmelerin mal veya hizmetleri için kullandıkları markaları ile yerine getirilmektedir. Marka sayesinde temsil edilen mal ve hizmetler tüketicilerin akıllarına yerleşmektedir. Tam da bu noktada internet kullanımıyla gelişen alıcı kitlesinden faydalanmaya çalışan üçüncü şahıslar da internet aracılığıyla kişilerin marklarını haksız olarak ihlal etmeye başlamışlardır. Çalışmamızın amacı da, marka sahibinin haklarını ihlal eden üçüncü kişinin internet alan adı kullanımları ve bu fiilleri engellemek için başvurulacak yollar ile üçüncü kişilerin bu gibi durumlarda ileri sürebileceği taleplerden meydana gelmektedir. Zira üçüncü kişinin her kullanımı da ihlal anlamına gelmeyebilir. Bu durumda hakkı olduğunu ispat eden üçüncü kişi, kullanımının hukuka uygun olduğunu ispat edebilir. Söz konusu çalışmada Bilişim Hukuku ile Marka Hukuku'nun temel hukuki düzenlemelerinden yola çıkarak değerlendirmelerde ve önerilerde bulunulmuştur. With the advances in recent years, rather we enter the Information Age technology such as Internet use has grown in the avalanche. And almost non-internet life, even with the limits Uluslararasılığa with the introduction of a number of problems with it has come. Affecting the commercial life, especially very large internet, business owners also recognized the opportunity to provide goods and services to a wider audience.Internet advertising function in question, of course, with the brands used by businesses for goods or services are being carried out.Brand is represented by consumers of goods and services is positioned to mind.Exactly at this point the use of the Internet growing mass of buyers trying to take advantage of third parties via the internet began to violate their trademarks as unfair.The aim of our study, the third party's internet domain name violates the trademark owner's rights to use and prevent these acts to go for roads and claims of third parties may proceed further in such cases occur. Because the violation of a third person does not necessarily mean that every use. In this case, the right to prove that the third person, that may prove lawful use.The study, Information Law and Trademark Law Based on evaluations and suggestions were made to the basic legal regulations.
Collections