Dış pazarlara girişte markalaşmanın önemi ve Turquality`nin ihracat performansına olan etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada işletmelerin Turquality desteğinin ihracat düzeyine etkisi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu kapsamda her ülke ulusalar arası pazara yayılmayı önemsemektedir. İşletmelerin uluslararası pazarlarda yayılmalarının arkasında birtakım nedenler vardır. Bu nedenler yabancı ülkelere hizmet verebilmek, tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun ürün sağlamak, kendi ülkelerinin kalkınmasına katkıda bulunmak ve işletmenin kâr hacmini arttırmaktır. İşletmelerin yabancı ülkelerdeki ticari faaliyetlerindeki durgunluğu veya düşüşü en aza indirmek için farklı ülke pazarlarında aktif olduğu görülmektedir. Ayrıca şirketler markalaşma ile birlikte küresel olup olmaması önemsenmeksizin uzun vadede rekabet gücünü arttırıp müşterilere değer katarak prestij kazanırlar. Bu amaçla Turquality programı işletmeye ve tüketiciye marka bilinci aşılamaktadır.Anahtar kelimeler: Turquality, ihracat, uluslararası pazar, dış pazar, markalaşma In this study, the opinions of the companies about the effect of the Turquality support on the export level were examined. In this context, every country attaches importance to spread to the international market. There are a number of reasons behind the spread of companies in international markets. These reasons are to provide services to foreign countries,to provide products suitable to the need of consumers, to contribute to the development of their countries and to increase the profit volume of the companies. It is observed that companies are active in different countries' markets in order to minimize stagnation in their commercial activities in foreign countries. Furthermore, companies gain prestige by increasing their competitiveness in the long term and by adding value to customers regardless of whether they are global or not.Keywords: Turquality, export, international market, branding.
Collections