İŞLETMELER TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİN İŞGÖREN MOTİVASYON VE BAĞLILIĞINA ETKİSİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini yürüten işletmelerde en önemli kazanımlar nitelik personeli elde etme, onu iş hayatında motive etme ve örgüte bağlı bir paydaş konumuna getirmedir. Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmada işletmeler tarafından yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin iş görenler tarafından algılanmasının, onların motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul'da çeşitli sektörlerde çalışan 384 katılımcıya anket uygulanmıştır. Kullanılan veri toplama aracında demografik bilgi formu ile birlikte kurumsal sosyal sorumluluk ölçeği, çok boyutlu motivasyon ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği yer almıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının motivasyon faktörlerinden kişisel düzenleme, dışsal sosyal düzenleme, içsel motivasyon ve dışsal maddi düzenleme üzerinde anlamlı etkisi vardır. Bununla birlikte kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları örgütsel bağlılık faktörlerinden duygusal bağlılık ve devam bağlılığı üzerinde anlamlı etki yaratmaktadır. Sosyodemografik değişkenler açısından yapılan değerlendirmelerde kurumsal sosyal sorumluluk algısı, motivasyon ve örgütsel bağlılığa ilişkin faktörlerde cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, sektör deneyimi ve işletme deneyimi yönünden anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The most important achievements in enterprises that carry out corporate social responsibility projects are obtaining qualification personnel, motivating it in business life and making it an affiliated stakeholder of the organization. In this study, it is aimed to determine the effect of corporate social responsibility activities on employees' motivation and organizational commitment. In the scope of the study, 384 participants working in various sectors in Istanbul were surveyed. The data collection tool included the demographic information form together with the scale of corporate social responsibility, multidimensional motivation scale and organizational commitment scale.According to the findings obtained from the research, corporate social responsibility practices have a significant effect on motivation factors such as personal regulation, external social regulation, intrinsic motivation and external material regulation. In addition, corporate social responsibility practices have a significant impact on organizational commitment and emotional commitment. In terms of socio-demographic variables, significant differences were found in terms of gender, age, marital status, education level, sector experience and organization experience.
Collections