Show simple item record

dc.contributor.advisorYentürk, Nihal Nurhan
dc.contributor.authorÜnsal, Gizem Sercan
dc.date.accessioned2020-12-04T17:56:00Z
dc.date.available2020-12-04T17:56:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-02-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94848
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk projelerini yürüten işletmelerde en önemli kazanımlar nitelik personeli elde etme, onu iş hayatında motive etme ve örgüte bağlı bir paydaş konumuna getirmedir. Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmada işletmeler tarafından yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin iş görenler tarafından algılanmasının, onların motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul'da çeşitli sektörlerde çalışan 384 katılımcıya anket uygulanmıştır. Kullanılan veri toplama aracında demografik bilgi formu ile birlikte kurumsal sosyal sorumluluk ölçeği, çok boyutlu motivasyon ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği yer almıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının motivasyon faktörlerinden kişisel düzenleme, dışsal sosyal düzenleme, içsel motivasyon ve dışsal maddi düzenleme üzerinde anlamlı etkisi vardır. Bununla birlikte kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları örgütsel bağlılık faktörlerinden duygusal bağlılık ve devam bağlılığı üzerinde anlamlı etki yaratmaktadır. Sosyodemografik değişkenler açısından yapılan değerlendirmelerde kurumsal sosyal sorumluluk algısı, motivasyon ve örgütsel bağlılığa ilişkin faktörlerde cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, sektör deneyimi ve işletme deneyimi yönünden anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe most important achievements in enterprises that carry out corporate social responsibility projects are obtaining qualification personnel, motivating it in business life and making it an affiliated stakeholder of the organization. In this study, it is aimed to determine the effect of corporate social responsibility activities on employees' motivation and organizational commitment. In the scope of the study, 384 participants working in various sectors in Istanbul were surveyed. The data collection tool included the demographic information form together with the scale of corporate social responsibility, multidimensional motivation scale and organizational commitment scale.According to the findings obtained from the research, corporate social responsibility practices have a significant effect on motivation factors such as personal regulation, external social regulation, intrinsic motivation and external material regulation. In addition, corporate social responsibility practices have a significant impact on organizational commitment and emotional commitment. In terms of socio-demographic variables, significant differences were found in terms of gender, age, marital status, education level, sector experience and organization experience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİŞLETMELER TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİN İŞGÖREN MOTİVASYON VE BAĞLILIĞINA ETKİSİ
dc.title.alternativeİŞLETMELER TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİN İŞGÖREN MOTİVASYON VE BAĞLILIĞINA ETKİSİ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-23
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10237796
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess