Browsing TEZLER by Subject "Advertising"
Now showing items 1-12 of 12
-
A semiotic research upon the marketing communication of global fashion retail brands
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2020-02-11)Markalar, müşterilerinin zihinlerinde güçlü ve kalıcı marka kimlikleri yaratmak için her zaman işaret sistemlerinden yararlanırlar. Gösterge bilimi olarak tanımlanan Semiyotik, bu işaret sistemlerinin anlaşılmasında ve ... -
Ambalajda renk kullanımının tüketici satın alma davranışına etkisi
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-10-08)Günümüzde markaların, ürünlerin ve tüketicilerin ilgisini çekmek amacıyla dört bir koldan yapılan iletişim çalışmalarının sayıları git gide artmaktadır. Adeta bir pazarlama bombardımanı altında olan ve günde yüzlerce mesaja ... -
Attitute towards e-opinion leadership on the way consumers perceive brand related characteristics with the potential influence of bloggers
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-11-18)Bu araştırmanın amacı, e-fikir liderliği tutumu ile müşteriler tarafından algılanan markayla ilişkili karakteristik özelliklerin arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu süreçte e-fikir liderliğinin rolünün ortaya koyulmasıdır. ... -
Bir iş modeli olarak vloggerlik ve youtube platformunda içerik üretimi
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-06-18)Dijitalleşmenin hız kazanmasıyla birlikte sosyal ağlarda içerik üretme pratikleri artış göstermiştir. Bu gelişmeler ışığında video yayıncılığına olanak sunan platformlar üzerinden gelir elde etme modelleri de gündeme gelmeye ... -
Instagram kullanıcılarının kişilik özellikleri ve tüketici etkileşimi üzerine bir inceleme
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2020-10-01)Bu çalışmada, kişilik özelliklerinin Instagram platformunda gerçekleşen tüketici marka etkileşimi ile olan ilişkisi ve bir düzenleyici değişken olarak sosyal medyaya bağlılık faktörünün bu ilişkiye olan etkisini ele ... -
Markaların perspektifinden dijital aktivizm ve dijital aktivizmin marka algısına etkisi
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-10-09)Son yıllarda öne çıkan ve dünya çapında markalar tarafından benimsenen marka aktivizmi ve marka dijital aktivizmi birçok tartışmayı da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma kapsamında, markaların yaptığı aktivizm kampanyaları ... -
Mobil uygulamaların bildirimlerinde emoji kullanımının marka iletişimine etkisi
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2020-10-06)Gelişen teknolojinin etkisi ve dijital çağın iletişim araçları mercek altına aldığında, birçok bireyin tek bir iletişim aracı ile bütün iletişim problemlerini çözebildiği gözlemlenmektedir. Günlük hayatın her anını artarak ... -
Satisfaction mediates the effect of content and personal value of youtubers on purchasing games and in-game contents
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-10-16)Bu Yüksek Lisans Tezi, YouTube'da yayın yapmakta olan oyuncu vloggerların kişisel niteliklerini, vloggerlar tarafından üretilen içeriklerin niteliklerini ve izleyicinin bu içeriklerle etkileşime geçerek oluşturduğu ... -
Sosyal pazarlamanın Z kuşağı üzerindeki etkisi: Sosyal pazarlama uygulamalarının gerekliliği, kurum ve kuruluşlara yönelik algı ve satın alma yönelimlerine yönelik bir analiz
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-10-16)Z kuşağı adı verilen bu kuşak pek çok araştırmacıya göre gizemini hala korumaktadır. Şu anda hala satınalım gücü büyük ölçüde X ve Y kuşağında olsa da, pazarlamacı ve iletişimcilerin dikkati kendinden önceki kuşaklardan ... -
The effect of food neophobia on tourist food consumtion and preferences in Turkey
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2020-09-23)Turizmin ve seyahat endüstrisinin gelişimi, insanların ana vatanlarından farklı özelliklere sahip olan yerlere seyahat etmelerini sağlamıştır. Bununla birlikte, seyahat sırasındaki yeni ve bazen beklenmedik ya da kaçınılmaz ... -
Tüketicilerin marka sahipliği ve sosyal medyadaki marka içerikleriyle etkileşimi üzerine bir inceleme: İnstagram kullanıcıları örneği
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2019-10-08)Özet: Çevrimiçi sosyal ağlar, tüketicilerin günlük iletişim kalıplarının önemli bir unsuru haline gelmiştir. Tüketiciler sosyal medyada daha fazla zaman harcadıkça, markalar ile ilgili sosyal medya içeriklerine katılımları ... -
Türkiye`de Paylaşım Ekonomisi İş Modellerini Kullananların Memnuniyeti Üzerine Bir İnceleme, Airbnb Örneği
(İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2020-06-11)Endüstri devrimi sonrası tüketim küresel çapta hızla artarken, son yıllarda,kullanılmayan ya da birlikte kullanılmaya açık kaynakları başkalarıyla paylaşmak,hızla büyüyen bir fikir olarak iş modellerine uygulanmaya ...