Lojistik sektöründe talep tahmini uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müşteriye teslimat sırasındaki fırsatların önemi ve ürünlerin hareketi, şirketleri lojistiğe, özellikle de malın taşınmasına önemli bir yer verme yönünde itici güç olmuştur. Bu durum şirketler arası rekabet koşulları içerisinde lojistiği önemli bir unsur haline getirmiştir. Bu yüzden lojistik hizmetlerin doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.Lojistik, malzeme (ürün), hizmet, bilgi ve para akış sürecini iyileştirmek için fırsatları planlamak, işletmek, kontrol etmek ve tespit etmektir.Bu çalışmada, lojistik yönetiminden, lojistik sektöründeki güncel konular ve talep tahmin yöntemlerinden çalışılmıştır. Daha sonra lojistik servis sağlayıcısı olan bir firma üzerinde uygulama yapılmış ve gelecek dönem iş stratejisini belirleyebilmek adına araştırma yapılmıştır.Gelecek dönem iş stratejisini geliştirme doğrultusunda incelenen müşterilerin içerisinde yer aldıkları sektörel etmenler ve müşteri beklentileri incelenmiştir. Lojistik hizmet kullanan müşterilerin beklentileri anket yapılarak Çok Kriterli Karar Verme Metodu'ndan biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi ile birlikte analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Lojistik, Talep Tahmini, Çok Kriterli Karar Verme The importance of the opportunity in the delivery to the client, and the movement of the products has impelled to the companies to give a prominent place to the logistics, mainly, to the transport of the merchandise. This situation has made logistics an important factor in the competition between companies. Therefore, logistics services need to be managed correctly.Logistics is to plan, operate, control and detect opportunities to improve the process of flow of materials (supplies, products), services, information and money.In this study, logistics management, current issues in logistics sector and demand forecasting methods are studied. The application was done on a company which is a logistics service provider and research was conducted in order to determine the business strategy of the future period.The sectoral factors and customer expectations of the customers examined in the direction of developing the business strategy in the next period were examined. The expectations of the customers using the logistics service were analyzed with the Analytical Hierarchy Process, which is one of the Multi Criteria Decision Making Method.Keywords: Logistics, Demand Forecasting, Multi Criteria Decision Making
Collections