A model for corporate e-learning: Learnomotive
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dinamik iş süreçlerine sahip firmaların eğitim ihtiyaçlarının, yenilikçi bir bakış açısıile değerlendirilmesi gerekmektedir. Yeni iş süreçlerine bağlı olarak, yeni görevtanımları oluşabilmektedir. Çalışanlar arasındaki yeterlilik seviyesinin farklı olması,görev ve projelerin bitirilme sürelerinde zaman kayıplarına neden olabilmektedir.Görevlerin yeterli yeterlilik seviyesine sahip çalışanlar tarafından zamanındabitirilmesi gerekmektedir. Öğrenme sürecinin de, öğrenen kişinin ve buna bağlıolarak firmanın verimini arttıracak yenilikçi bir bakışa sahip olması vekişiselleştirmeye olanak tanıması gerekmektedir.Bu tezde, kurumsal e-öğrenim için bir model geliştirilmiş ve bu modelin bir prototipioluşturulmuştur. Learnomotive, bir yeterlilik geliştirme modeli olarak kişilerin kendiistekleri doğrultusunda yeterlilik geliştirme sürecini planlamalarına, öğrenilecekkonuların uygun olan öğrenme metodları ile seçilmelerine olanak tanır. Böyleliklekullanıcılar, yeterlilik seviyelerini arttırmak istedikleri öğrenilecek konuları seçebilirve Learnomotive'i kullanım şekillerine gore kişiselleştirebilirler. Yeterlilik geliştirmemodeli olmasının yanısıra Learnomotive, firmaların insan kaynakları departmanlarıtarafından firma genelinde ve kişisel performans ölçümü amacı ile de kullanılabilir. Enterprises with dynamic business processes have training needs that should beaddressed innovatively. Depending on the business process, new tasks may beconstructed. The competence level differences between workers may cause losingtime for finishing a project/task. These tasks should be completed by the personnelwho have enough competence level in time. The learning process should be in aninnovative manner that will increase the performance of the learner and therefore theenterprise where it has the possibility of individualizing the learning.In this thesis, a model for corporate e-learning has been developed and a prototype ofthat model has been implemented, which is called Learnomotive. Learnomotive is acompetence development model that enables learners to choose the desired task withthe desired available learning method of their own and plan their competencedevelopment process. Therefore; learners may be able to determine the tasks theywant to have competence with and personalize Learnomotive depending on theirusage. Learnomotive may be used for competence development purposes whereas itmay also be used for human resources departments to determine the overallefficiency of the enterprise and the personnel
Collections