Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru, Selahattin
dc.contributor.advisorEskil, Taner
dc.contributor.advisorAltunbay, Seyhun
dc.contributor.authorCansun, Resmiye Ece
dc.date.accessioned2020-12-04T17:20:11Z
dc.date.available2020-12-04T17:20:11Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93833
dc.description.abstractDinamik iş süreçlerine sahip firmaların eğitim ihtiyaçlarının, yenilikçi bir bakış açısıile değerlendirilmesi gerekmektedir. Yeni iş süreçlerine bağlı olarak, yeni görevtanımları oluşabilmektedir. Çalışanlar arasındaki yeterlilik seviyesinin farklı olması,görev ve projelerin bitirilme sürelerinde zaman kayıplarına neden olabilmektedir.Görevlerin yeterli yeterlilik seviyesine sahip çalışanlar tarafından zamanındabitirilmesi gerekmektedir. Öğrenme sürecinin de, öğrenen kişinin ve buna bağlıolarak firmanın verimini arttıracak yenilikçi bir bakışa sahip olması vekişiselleştirmeye olanak tanıması gerekmektedir.Bu tezde, kurumsal e-öğrenim için bir model geliştirilmiş ve bu modelin bir prototipioluşturulmuştur. Learnomotive, bir yeterlilik geliştirme modeli olarak kişilerin kendiistekleri doğrultusunda yeterlilik geliştirme sürecini planlamalarına, öğrenilecekkonuların uygun olan öğrenme metodları ile seçilmelerine olanak tanır. Böyleliklekullanıcılar, yeterlilik seviyelerini arttırmak istedikleri öğrenilecek konuları seçebilirve Learnomotive'i kullanım şekillerine gore kişiselleştirebilirler. Yeterlilik geliştirmemodeli olmasının yanısıra Learnomotive, firmaların insan kaynakları departmanlarıtarafından firma genelinde ve kişisel performans ölçümü amacı ile de kullanılabilir.
dc.description.abstractEnterprises with dynamic business processes have training needs that should beaddressed innovatively. Depending on the business process, new tasks may beconstructed. The competence level differences between workers may cause losingtime for finishing a project/task. These tasks should be completed by the personnelwho have enough competence level in time. The learning process should be in aninnovative manner that will increase the performance of the learner and therefore theenterprise where it has the possibility of individualizing the learning.In this thesis, a model for corporate e-learning has been developed and a prototype ofthat model has been implemented, which is called Learnomotive. Learnomotive is acompetence development model that enables learners to choose the desired task withthe desired available learning method of their own and plan their competencedevelopment process. Therefore; learners may be able to determine the tasks theywant to have competence with and personalize Learnomotive depending on theirusage. Learnomotive may be used for competence development purposes whereas itmay also be used for human resources departments to determine the overallefficiency of the enterprise and the personnelen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleA model for corporate e-learning: Learnomotive
dc.title.alternativeKurumsal e-öğrenme için bir model: Learnomotive
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid322405
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234129
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess