Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrenciler ile devam etmeyen öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden Öğrenciler ile Devam Etmeyen Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Şanlıurfa ve Siirt Bilim ve Sanat Merkezleri ile bu merkezlerin öğrencilerinin devam ettiği 14 ortaokuldaki akranları araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algıları; cinsiyet, devam ettiği sınıf, devam ettiği okul, ailenin aylık geliri, anne-baba mesleği, anne- baba öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerinin mülk durumu gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarının cinsiyet ve devam ettikleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği; devam edilen okul, ailenin aylık geliri, baba mesleği, anne mesleği, baba öğrenim durumu, anne öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerin mülk durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ortaokul Öğrencileri, Evrensel Değerler, Bilim ve Sanat Merkezi. This study was realized to determine students' perceptions about universal values between those who attend Science and Art Centres and those who do not. In this regard, students in Şanlıurfa, Siirt Science and Art Centres and their peers in 14 middle schools in the academic year of 2013-2014 were included in the study. Perceptions of the students about universal values were examined according to variables of gender, class, school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, number of siblings and status of their properties?? At the end of the study, students' perceptions about universal values were found to display significant differences according to variables of gender and the class they attend while there was not found any significant difference between students' perceptions of universal values and school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, their interests, number of siblings and status of their properties?Key Words: Middle School Students, Universal Values, Science and Art Centre.
Collections