Show simple item record

dc.contributor.advisorBalay, Refik
dc.contributor.authorAtli, Halil
dc.date.accessioned2020-12-04T17:09:09Z
dc.date.available2020-12-04T17:09:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93520
dc.description.abstractBu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden Öğrenciler ile Devam Etmeyen Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Şanlıurfa ve Siirt Bilim ve Sanat Merkezleri ile bu merkezlerin öğrencilerinin devam ettiği 14 ortaokuldaki akranları araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algıları; cinsiyet, devam ettiği sınıf, devam ettiği okul, ailenin aylık geliri, anne-baba mesleği, anne- baba öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerinin mülk durumu gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarının cinsiyet ve devam ettikleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği; devam edilen okul, ailenin aylık geliri, baba mesleği, anne mesleği, baba öğrenim durumu, anne öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerin mülk durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ortaokul Öğrencileri, Evrensel Değerler, Bilim ve Sanat Merkezi.
dc.description.abstractThis study was realized to determine students' perceptions about universal values between those who attend Science and Art Centres and those who do not. In this regard, students in Şanlıurfa, Siirt Science and Art Centres and their peers in 14 middle schools in the academic year of 2013-2014 were included in the study. Perceptions of the students about universal values were examined according to variables of gender, class, school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, number of siblings and status of their properties?? At the end of the study, students' perceptions about universal values were found to display significant differences according to variables of gender and the class they attend while there was not found any significant difference between students' perceptions of universal values and school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, their interests, number of siblings and status of their properties?Key Words: Middle School Students, Universal Values, Science and Art Centre.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrenciler ile devam etmeyen öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin algıları
dc.title.alternativeThe universal value perceptions of students who attend science and art centers and those who do not attend them
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversal harmony
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmScience and arts centers
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmUniversality
dc.subject.ytmUniversal education
dc.identifier.yokid10092600
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415859
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess