Geçmişten günümüze kemer köprüler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Köprüler ulaşım sistemleri üzerindeki hayati yapılardır. Farklı köprü türleri olup, kemer köprüler bunların en eskisidir. Bu çalışmada kemer köprülerin geçmişten günümüze gelişimi ve geleceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Giriş kısmında çalışmada yapılacaklar özetlenmiş, ikinci bölümde çalışmanın konusu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde kemerin tanımı verilip eksenlerine ve malzemelerine göre kemer köprüler incelenmiştir.Kemer köprülerin avantaj ve dezavantajları üzerinde durulmuş, günümüzde yaygın olarak kullanılan kemer köprü yapım tekniklerinden olan `konsol uzatımı` yöntemi ele alınmıştır.Bu bölümde ayrıca kemer köprülerin geleceği irdelenmiş ve Şanlıurfa'daki tarihi kemer köprüler üzerinde durulmuştur. Bu bölümün sonunda ise Siirt'in Baykan ilçesindeki Çarpıran Köprüsünün SAP2000 programı ile statik ve dinamik analizi yapılmıştır. Dördüncü bölümü araştırma bulguları ve tartışma oluşturmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ve öneriler son bölümde sunulmuştur. Bridges are crucial structures on transportation systems. There are various bridge types, and arch bridges are the oldest ones. In this study, the development of arch bridges from past to present, and future of them have been discussed. In the introduction chapter, the program of the study has been pointed out and in the second chapter previous works reletad to the study scanned. In the third chapter, definition of the arch has been given and arch bridges investigated according to their axis and materials. Moreover, advantages and disadvantages of the arch bridges have been discussed and `cantilever extension method` which an extensively used method for the construction of arch bridges in nowadays. Conclusions obtained from the study and recommendations have been presented in the last chapter. In this section, the future of the arch bridges is explored and the historical arch bridges in Şanlıurfa are emphasized. At the end of this section, the static and dynamic analysis of the Çarpıran Bridge in the Baykan district of Siirt province was conducted with the SAP2000 program. The fourth part is composed of research findings and discussion. The results and recommendations obtained from the study are presented in the last chapter.
Collections