Show simple item record

dc.contributor.advisorGürel, Muhammet Arif
dc.contributor.authorTanriverdi, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T16:03:30Z
dc.date.available2020-12-04T16:03:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/91638
dc.description.abstractKöprüler ulaşım sistemleri üzerindeki hayati yapılardır. Farklı köprü türleri olup, kemer köprüler bunların en eskisidir. Bu çalışmada kemer köprülerin geçmişten günümüze gelişimi ve geleceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Giriş kısmında çalışmada yapılacaklar özetlenmiş, ikinci bölümde çalışmanın konusu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde kemerin tanımı verilip eksenlerine ve malzemelerine göre kemer köprüler incelenmiştir.Kemer köprülerin avantaj ve dezavantajları üzerinde durulmuş, günümüzde yaygın olarak kullanılan kemer köprü yapım tekniklerinden olan `konsol uzatımı` yöntemi ele alınmıştır.Bu bölümde ayrıca kemer köprülerin geleceği irdelenmiş ve Şanlıurfa'daki tarihi kemer köprüler üzerinde durulmuştur. Bu bölümün sonunda ise Siirt'in Baykan ilçesindeki Çarpıran Köprüsünün SAP2000 programı ile statik ve dinamik analizi yapılmıştır. Dördüncü bölümü araştırma bulguları ve tartışma oluşturmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ve öneriler son bölümde sunulmuştur.
dc.description.abstractBridges are crucial structures on transportation systems. There are various bridge types, and arch bridges are the oldest ones. In this study, the development of arch bridges from past to present, and future of them have been discussed. In the introduction chapter, the program of the study has been pointed out and in the second chapter previous works reletad to the study scanned. In the third chapter, definition of the arch has been given and arch bridges investigated according to their axis and materials. Moreover, advantages and disadvantages of the arch bridges have been discussed and `cantilever extension method` which an extensively used method for the construction of arch bridges in nowadays. Conclusions obtained from the study and recommendations have been presented in the last chapter. In this section, the future of the arch bridges is explored and the historical arch bridges in Şanlıurfa are emphasized. At the end of this section, the static and dynamic analysis of the Çarpıran Bridge in the Baykan district of Siirt province was conducted with the SAP2000 program. The fourth part is composed of research findings and discussion. The results and recommendations obtained from the study are presented in the last chapter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleGeçmişten günümüze kemer köprüler
dc.title.alternativeArhc bridges from past to present
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-17
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10253497
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550510
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess