Grafik tasarım açısından marka ve gıda ambalajı ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Benzer ürünleri ya da hizmetleri diğer ürün ya da hizmetlerden ayırt etmek üzere; ya da belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan ayırt edici işaret marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, sayılar, harfler, şekiller, ürünün şekli veya ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları yine marka olarak değerlendirilmektedir. Zaman içerisinde marka birçok farklı şekilde tanımlanmıştır. Ancak görünen odur ki tarihsel süreç içerisinde marka, önceleri sadece marka ismi ya da ürünü farklılaştıran bir unsur olarak değerlendirilirken, zamanla tüketici ? ürün arasındaki bağın giderek önem kazanması ile bünyesinde fayda, değer algısı, tüketici zihninde fikir kavramları oluşturmuştur. Ambalaj ise içindeki ürünün ilgili mecralarda tanıtımı ile reklamının yapılması, rakiplerinden daha fazla bilinirliğe, farkındalığa ulaşmasına katkıda bulunmaktadır. Verilen bu destekler, beğeniyi artırmakta ve alım tercihlerini olumlu yönde etkilemektedir. Dolaysıyla, reklam ve tanıtım olanakları olmayan markaların rekabet anlamında zayıf oldukları düşünülürse, rafta duran görsel kimliklerine, tasarımlarına, ürün kalitelerine daha fazla özen gösterilmeye başlanmıştır. Reyonlarda satışa sunulan benzer ürünlerin arasından fark edilmesi, tercihlerde öncelikli olması, fiziksel yapısı ile iyi bir ambalaj ürünü sattırır ve tüketicisine güven vermektedir. Ambalaj; ürünün kalitesini, sağladığı katma değeri ve marka kimliğini destekleyip artırırken ürünün farklılıklarını ortaya koymaktadır. Bu çalışmada öncelikle marka ve ambalaj kavramları incelenmiştir. Bu kavramların her ikisinin birbiriyle ilişkisini açıklayan başlıklar içeriğinde gıda ambalajı örnekleri kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Ambalaj, Tasarım, Ürün Similar products or services to distinguish it from other products or services; or a particular service is defined as a distinctive sign used during the presentation of the brand. Words, numbers, letters, shapes with the shape or packaging of the product and their sunuluşları are still considered the brand. Over time, the brand has been described in many different ways. But it seems that the historical process in the brand, previously only brand name or product as a factor which differentiates the importance of the bond between the consumer over time ? with increasingly within the product benefit, value perception in the mind of the consumer the idea concepts.With the introduction of the channels on the advertising of the product packaging, more than any of awareness, awareness has contributed to. Given this support, preferences, likes and receiving a positive effect on increasing. Thus, the non-brand competition in terms of advertising and promotional opportunities are weak, given that the visual identity of the shelf equipment, design, quality of the product started to be more careful. The difference from similar products offered for sale to the retail shelf, to the preferences of the physical structure of the packaging with a good product sells and gives confidence to consumers.Packaging of the product quality, support and increasing the added value of the product and the brand identity reveals differences. In this study, the first brand and packaging concepts are explored. Describes the relationship between each other, both of these concepts in the context of the examples of the titles used in food packaging.Keywords: Branding, Packaging, Design, Product
Collections