Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldızhan, Memet Şan
dc.contributor.authorÖzbucak, Funda
dc.date.accessioned2020-12-04T15:23:35Z
dc.date.available2020-12-04T15:23:35Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90754
dc.description.abstractBenzer ürünleri ya da hizmetleri diğer ürün ya da hizmetlerden ayırt etmek üzere; ya da belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan ayırt edici işaret marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, sayılar, harfler, şekiller, ürünün şekli veya ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları yine marka olarak değerlendirilmektedir. Zaman içerisinde marka birçok farklı şekilde tanımlanmıştır. Ancak görünen odur ki tarihsel süreç içerisinde marka, önceleri sadece marka ismi ya da ürünü farklılaştıran bir unsur olarak değerlendirilirken, zamanla tüketici ? ürün arasındaki bağın giderek önem kazanması ile bünyesinde fayda, değer algısı, tüketici zihninde fikir kavramları oluşturmuştur. Ambalaj ise içindeki ürünün ilgili mecralarda tanıtımı ile reklamının yapılması, rakiplerinden daha fazla bilinirliğe, farkındalığa ulaşmasına katkıda bulunmaktadır. Verilen bu destekler, beğeniyi artırmakta ve alım tercihlerini olumlu yönde etkilemektedir. Dolaysıyla, reklam ve tanıtım olanakları olmayan markaların rekabet anlamında zayıf oldukları düşünülürse, rafta duran görsel kimliklerine, tasarımlarına, ürün kalitelerine daha fazla özen gösterilmeye başlanmıştır. Reyonlarda satışa sunulan benzer ürünlerin arasından fark edilmesi, tercihlerde öncelikli olması, fiziksel yapısı ile iyi bir ambalaj ürünü sattırır ve tüketicisine güven vermektedir. Ambalaj; ürünün kalitesini, sağladığı katma değeri ve marka kimliğini destekleyip artırırken ürünün farklılıklarını ortaya koymaktadır. Bu çalışmada öncelikle marka ve ambalaj kavramları incelenmiştir. Bu kavramların her ikisinin birbiriyle ilişkisini açıklayan başlıklar içeriğinde gıda ambalajı örnekleri kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Ambalaj, Tasarım, Ürün
dc.description.abstractSimilar products or services to distinguish it from other products or services; or a particular service is defined as a distinctive sign used during the presentation of the brand. Words, numbers, letters, shapes with the shape or packaging of the product and their sunuluşları are still considered the brand. Over time, the brand has been described in many different ways. But it seems that the historical process in the brand, previously only brand name or product as a factor which differentiates the importance of the bond between the consumer over time ? with increasingly within the product benefit, value perception in the mind of the consumer the idea concepts.With the introduction of the channels on the advertising of the product packaging, more than any of awareness, awareness has contributed to. Given this support, preferences, likes and receiving a positive effect on increasing. Thus, the non-brand competition in terms of advertising and promotional opportunities are weak, given that the visual identity of the shelf equipment, design, quality of the product started to be more careful. The difference from similar products offered for sale to the retail shelf, to the preferences of the physical structure of the packaging with a good product sells and gives confidence to consumers.Packaging of the product quality, support and increasing the added value of the product and the brand identity reveals differences. In this study, the first brand and packaging concepts are explored. Describes the relationship between each other, both of these concepts in the context of the examples of the titles used in food packaging.Keywords: Branding, Packaging, Design, Producten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleGrafik tasarım açısından marka ve gıda ambalajı ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between brand and food packaging graphic design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015192
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344768
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess