Markanın, mağaza kişiliğinin vitrin tasarımına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Markanın tüketici zihnine yerleşmesini sağlayan ilk uyarıcılardan birisi, aynı zamanda ?marka mekanı? olarak da adlandırılabilecek olan vitrinler, mağaza tasarımında önemli mekanları oluşturmaktadır. Vitrinler eskiden sadece ürün sergilemek amaçlı kullanırken, hazır giyim sektöründeki markaların hızlı artışı, bu hızlı artış karşısında tüketicinin seçici davranmaya başlaması ve oluşan rekabet sonucunda piyasada tutunabilme çabası nedeniyle müşteriyi mağazaya çekmek için vitrin tasarımına çok önem verilmektedir. Özellikle, mağazaların potansiyel alıcı kitlesini hedef alan, şeffaf sergileme mekanı olan, ürün satışı üzerinde büyük bir etkiye sahip, tüketici etkileyebilecek olan vitrinler üretim ile tüketim arasındaki ilişkiyi tamamlayan en önemli halkalardan birisi olmaktadır. Marka kişiliğini, markanın adı, logosu, satış stratejileri, ürün performansı ve pazarlama iletişimi olmak üzere beş kategori oluşturur. Oluşan marka kişiliğinin vitrin tasarımına yansıması sonucu tüketici üzerinde markayı bir daha unutmayacak şekilde bir etki bırakır. Vitrini oluşturan mekansal öğeler, vitrin tasarımlarında kullanılan malzemeler, vitrinin tasarım süreci, vitrin tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar, markanın imajı ve kişiliğini oluşturan faktörler ayrıca markanın mağaza kişiliğinin vitrin tasarımındaki etkisi incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Vitrin Tasarımı, Mağaza, Marka, Marka Kişiliği, One of the prior stimulant store window which settles brand to consumer mind, also it can be named as
Collections