Show simple item record

dc.contributor.advisorOran, Hasan Altan
dc.contributor.authorTutar, Mustafa Murat
dc.date.accessioned2020-12-04T15:22:22Z
dc.date.available2020-12-04T15:22:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90715
dc.description.abstractMarkanın tüketici zihnine yerleşmesini sağlayan ilk uyarıcılardan birisi, aynı zamanda ?marka mekanı? olarak da adlandırılabilecek olan vitrinler, mağaza tasarımında önemli mekanları oluşturmaktadır. Vitrinler eskiden sadece ürün sergilemek amaçlı kullanırken, hazır giyim sektöründeki markaların hızlı artışı, bu hızlı artış karşısında tüketicinin seçici davranmaya başlaması ve oluşan rekabet sonucunda piyasada tutunabilme çabası nedeniyle müşteriyi mağazaya çekmek için vitrin tasarımına çok önem verilmektedir. Özellikle, mağazaların potansiyel alıcı kitlesini hedef alan, şeffaf sergileme mekanı olan, ürün satışı üzerinde büyük bir etkiye sahip, tüketici etkileyebilecek olan vitrinler üretim ile tüketim arasındaki ilişkiyi tamamlayan en önemli halkalardan birisi olmaktadır. Marka kişiliğini, markanın adı, logosu, satış stratejileri, ürün performansı ve pazarlama iletişimi olmak üzere beş kategori oluşturur. Oluşan marka kişiliğinin vitrin tasarımına yansıması sonucu tüketici üzerinde markayı bir daha unutmayacak şekilde bir etki bırakır. Vitrini oluşturan mekansal öğeler, vitrin tasarımlarında kullanılan malzemeler, vitrinin tasarım süreci, vitrin tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar, markanın imajı ve kişiliğini oluşturan faktörler ayrıca markanın mağaza kişiliğinin vitrin tasarımındaki etkisi incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Vitrin Tasarımı, Mağaza, Marka, Marka Kişiliği,
dc.description.abstractOne of the prior stimulant store window which settles brand to consumer mind, also it can be named asen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleMarkanın, mağaza kişiliğinin vitrin tasarımına etkileri
dc.title.alternativeEffects of the brand styles on store window design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmSpace design
dc.identifier.yokid10015792
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344763
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess