X ve Y kuşağı öğretmenlerin ideal liderlik algıları: Fatih ilçesi ilköğretim okullarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı kapsamında İlköğretim okullarında görev yapan X ve Y kuşağı ilköğretim öğretmenlerin çeşitli değişkenlere göre liderlik algıları arasında farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi için yapılan bir çalışmadır.Araştırma evrenini, İstanbul ili Fatih ilçesi sınırları içerisindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, `Liderlik Uygulamaları Envanteri` (Leadership Practices Inventory -LPI) kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için; Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testleri uygulanmıştır. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mensubu olduğu kuşağa, eğitim durumu, cinsiyet ve görev süreleri hipotezlerine göre Model Olma, Paylaşılan Vizyon Oluşturma ile Tanıma ve Takdir Etme alt liderlik algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kuşaklar, Liderlik ve Öğretmen, X ve Y kuşakları This research covers the X and Y generation primary school teachers assigned in different schools during 2013-2014 school year in Fatih district of Istanbul. The aim is to explore whether their leadership perceptions change under certain variables.The research population consists of every primary school in Fatih district of Istanbul. The data were obtained through Leadership Practices Inventory –LPI and were analyzed by using a statistical package SPSS v16. The run the analyses Kruskal Wallis and Mann-Whitney U tests were employed.The difference between age cohort was tested by their educational level, gender and tenure and they were significant in their sub-leadership perceptions such as Modal the Way, Inspire a Shared Vision, and Encouraging the Heart.Keywords: Generation, Leadership, Teacher, X and Y Generations
Collections