Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Aykut
dc.contributor.authorCeylan, Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:36Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90692
dc.description.abstractBu araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı kapsamında İlköğretim okullarında görev yapan X ve Y kuşağı ilköğretim öğretmenlerin çeşitli değişkenlere göre liderlik algıları arasında farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi için yapılan bir çalışmadır.Araştırma evrenini, İstanbul ili Fatih ilçesi sınırları içerisindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, `Liderlik Uygulamaları Envanteri` (Leadership Practices Inventory -LPI) kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için; Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testleri uygulanmıştır. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mensubu olduğu kuşağa, eğitim durumu, cinsiyet ve görev süreleri hipotezlerine göre Model Olma, Paylaşılan Vizyon Oluşturma ile Tanıma ve Takdir Etme alt liderlik algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kuşaklar, Liderlik ve Öğretmen, X ve Y kuşakları
dc.description.abstractThis research covers the X and Y generation primary school teachers assigned in different schools during 2013-2014 school year in Fatih district of Istanbul. The aim is to explore whether their leadership perceptions change under certain variables.The research population consists of every primary school in Fatih district of Istanbul. The data were obtained through Leadership Practices Inventory –LPI and were analyzed by using a statistical package SPSS v16. The run the analyses Kruskal Wallis and Mann-Whitney U tests were employed.The difference between age cohort was tested by their educational level, gender and tenure and they were significant in their sub-leadership perceptions such as Modal the Way, Inspire a Shared Vision, and Encouraging the Heart.Keywords: Generation, Leadership, Teacher, X and Y Generationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleX ve Y kuşağı öğretmenlerin ideal liderlik algıları: Fatih ilçesi ilköğretim okullarında bir uygulama
dc.title.alternativeThe ideal leadership perception of X and Y generation teachers: An empirical research among the primary schools of atih district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmGeneration X
dc.identifier.yokid10025818
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350842
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess