Türkiye`de faaliyet gösteren seyahat acentelerinde kullanılan turistik ürünlerin 2000-2013 dönemindeki gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de faaliyet gösteren seyahat acentelerinde kullanılan turistik ürünler zaman içinde gelişim göstermiştir. Bu gelişim özellikle; ürün sunumu, kullanılması ve satış artışı biçiminde kendini göstermektedir. Türkiye'de seyahat acentelerinde en çok kullanılan turistik ürün ise havayollarındaki bilet satışı olup, pazarın üstünlüğü Türk Hava Yolları'na aittir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de 2000-2013 döneminde turistik ürünlerin gelişimini araştırmak ve geleceğe dair tahminde bulunmaktır. Bu nedenle, THY' deki yolcu sayıları ele alınarak zaman serisinde regresyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yolcu sayısındaki artışın devam ederek, 2020 yılında yüz milyonun üzerine çıkacağı tahmin edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Acente, Ürün, Havayolu Touristy products have developed in time, which are used by travel agencies operating in Turkey. This development revealed itself especially at presentation, utilisation and increasing sales of product. Ticket sales are the most used touristy product at commercial airlines and Turkish Airlines is leading at this market. The purpose of this work is researching the development of the touristy products in the period of 2000-2013 in Turkey and estimating for the future. Therefore, regression analysis in time series was done treating the number of passengers at Turkish Airlines. According to achieved datas, the estimated number of passengers in 2020 will be more than hundred millionsKeywords: Tourism, Agent, Product, Airline
Collections