Show simple item record

dc.contributor.advisorTezcan, Nuray
dc.contributor.authorDeniz, Fatma Gül
dc.date.accessioned2020-12-04T15:19:06Z
dc.date.available2020-12-04T15:19:06Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90616
dc.description.abstractTürkiye'de faaliyet gösteren seyahat acentelerinde kullanılan turistik ürünler zaman içinde gelişim göstermiştir. Bu gelişim özellikle; ürün sunumu, kullanılması ve satış artışı biçiminde kendini göstermektedir. Türkiye'de seyahat acentelerinde en çok kullanılan turistik ürün ise havayollarındaki bilet satışı olup, pazarın üstünlüğü Türk Hava Yolları'na aittir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de 2000-2013 döneminde turistik ürünlerin gelişimini araştırmak ve geleceğe dair tahminde bulunmaktır. Bu nedenle, THY' deki yolcu sayıları ele alınarak zaman serisinde regresyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yolcu sayısındaki artışın devam ederek, 2020 yılında yüz milyonun üzerine çıkacağı tahmin edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Acente, Ürün, Havayolu
dc.description.abstractTouristy products have developed in time, which are used by travel agencies operating in Turkey. This development revealed itself especially at presentation, utilisation and increasing sales of product. Ticket sales are the most used touristy product at commercial airlines and Turkish Airlines is leading at this market. The purpose of this work is researching the development of the touristy products in the period of 2000-2013 in Turkey and estimating for the future. Therefore, regression analysis in time series was done treating the number of passengers at Turkish Airlines. According to achieved datas, the estimated number of passengers in 2020 will be more than hundred millionsKeywords: Tourism, Agent, Product, Airlineen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`de faaliyet gösteren seyahat acentelerinde kullanılan turistik ürünlerin 2000-2013 dönemindeki gelişimi
dc.title.alternativeDeveloping of tourism products used in travel agencies operating in Turkey during 2000-2013
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAgents
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTouristic products
dc.subject.ytmAirlines
dc.identifier.yokid10046593
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363238
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess