Selman Ada`nın Aşk-ı Memnu Operasının şan tekniği ve dramaturgi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Operasında önemli bir yere sahip olan Selman Ada'nın Aşk-ı Memnu operası, şan tekniği ve dramaturgi açısından incelenmiştir. Operanın koro, solo partileri, düet, terzet, quartet ve quintette partileri şan tekniği açısından incelenmiştir. Aynı zamanda bu çalışmada, bestecinin hayatı ve eserleri, librettistin ve operaya konu olan romanın yazarının hayatı ve Türk Opera Tarihinde Aşk-ı Memnu'nun yeri ve önemi yer almaktadır.Operanın dramaturjik yapısı ele alınarak kimlik çözümlemesi, ortam çözümlemesi ve drama çözümlemesi yapılmış ve bunlar birinci kaynaklardan elde edilip bulguları kalıcı hale getirilmiştir. Aşk-ı Memnu operasının Belcanto tekniğinde yazıldığı tespit edilerek, daha başarılı bir icra elde edebilmek için nefes tekniği ve dramaturjik yorumlama tekniği çözüm önerileri getirilmiştir. Sonuç olarak Selman Ada'nın `ilk Türk Belcanto örneği olan operam` dediği bu eser, Türk Opera tarihinde bir dönüm noktası özelliği taşır. Bugüne kadar yurtdışında Amerika ve İspanya'da gösterilen bu opera dünanın birçok yerinde sahnelenebilecek niteliklere sahip bir yapıttır. Bunun için sanatçıların, güçlü bir belcanto tekniği, doğru nefes kullanma tekniği ve Türkçe ya da İngilizce libretto ile seslendirebilmek için doğru telaffuz edebilme becerisine sahip olması gerekmektedir. Selman Ada's Aşk-ı Memnu opera which has an important place in Turkish opera, was examined in terms of singing technique and dramaturgy. Opera's chorus, solo part, duets, terzet, quartet and quintet parties were examined in terms of singing technique. Also in this study, the composer's life and works, librettist's and novel's,of which is the subject of the opera, author's life and Aşk-ı Memnu's place and importance on the Turkish opera was examined.Opera's identity, by taking dramaturgical structure analysis, media analysis, and drama from the first source analysis was carried out and whether these findings, has become permanent. Aşk-ı Memnu opera was identified that was written by the technique of Belcanto and in order to achieve a more successful execution breathing techniques and solutions have been introduced into dramaturgical interpretation techniques.As a result, as Selman Ada's says `my first Turkish Belcanto opera which is an example in this work of art`, a turning point in Turkish history feature Opera moves. So far, the opera is an artwork has which has attributions to be staged abroad in the United States and in Spain. For this, artist should have a strong Belcanto technique, use proper breathing techniques and the ability to correct pronunciation performed with Turkish or English libretto.
Collections