Sadettin Kaynak`ın türkü adını verdiği eserlerinin farklı açılardan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sadettin Kaynak 19. yy'ın en dikkat çekici, çok sayıda ve formda eserler vermiş, bir anlamda kendinden sonraki besteciler için farklı yollar açmış bir bestekârıdır. Sadettin Kaynak gibi klasik Türk musikisi eğitimi almış bir bestekârın türkü adını verdiği formda eserler meydana getirmesi bu çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Bu çalışmada bestekârın bu eserlere neden türkü adını verdiği, bu eserlerin şarkı ismini verdiği eserlerden, edebi açıdan, usul kullanımı açısından, makam kullanımı açısından, biçimsel anlamda ne gibi fark ve benzerliklerin olduğuna cevap aranmıştır. Bu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. 1. bölümde giriş, çalışmanın amacı, metodu olup, 2. bölümde Sadettin Kaynak'ın hayatı yer alacaktır. 3.bölüm bestekârın türkü adını verdiği 18 eserinin edebi türü, başka eserlerde kullanılıp kullanılmadığı, makamı, usulü ve eserlerin biçimi açılarından incelenerek, bunların daha anlaşılır olması açısından tablo ve pasta grafiklerle şemalandırılması, karşılaştırma yapabilmek için, 1 tane anonim halk türküsünün ve 1 tane de bestekârın şarkı adını verdiği eserin aynı açılardan incelenmesi şeklindedir. 4. bölüm olarak da değerlendirmelerin olduğu sonuç bölümü yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Sadettin Kaynak, Türkü, Şarkı, Biçim, İnceleme. In Sadettin Kaynak was the most remarkable composer of 19th century who created the most numerous and various forms of compositions and in a sense paved the way for the composers after him. It's been a starting point of this study that a composer like Sadettin Kaynak who had a `Classical Turkish Music` education, composed songs of the form called 'Türkü`, folk music with Turkish musical culture characteristics. In this study, we search for reasons why the composer called these compositions `Türkü`, the differences between these compositions and his compositions he calls `Şarkı` (Song) in terms of literature, usuls (metrics), using of makams (modes) and forms. This thesis consists of 4 chapters: 1st chapter includes introduction, the aim and the method of the thesis and 2nd chapter the life of Sadettin Kaynak. 3rd chapter is about the literary genre, makams, usuls and forms of the 18 compositions the composer called `Türkü`; whether or not they were used in other compositions; to make these analysis clearer, their various types of graphical illustrations; to make comparisions, analysing similar perspectives of one piece of anonymous folk song (Türkü) and one piece called by the composer Şarkı (Song). Finally, 4th chapter is the conclusion which contains the assessments on the study.Keywords: Sadettin Kaynak, Türkü, Song, Form, Analayzing
Collections