Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradeniz Güney, Şirin
dc.contributor.authorTürkoğlu, Nadide Sultan
dc.date.accessioned2020-12-04T15:18:29Z
dc.date.available2020-12-04T15:18:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90596
dc.description.abstractSadettin Kaynak 19. yy'ın en dikkat çekici, çok sayıda ve formda eserler vermiş, bir anlamda kendinden sonraki besteciler için farklı yollar açmış bir bestekârıdır. Sadettin Kaynak gibi klasik Türk musikisi eğitimi almış bir bestekârın türkü adını verdiği formda eserler meydana getirmesi bu çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Bu çalışmada bestekârın bu eserlere neden türkü adını verdiği, bu eserlerin şarkı ismini verdiği eserlerden, edebi açıdan, usul kullanımı açısından, makam kullanımı açısından, biçimsel anlamda ne gibi fark ve benzerliklerin olduğuna cevap aranmıştır. Bu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. 1. bölümde giriş, çalışmanın amacı, metodu olup, 2. bölümde Sadettin Kaynak'ın hayatı yer alacaktır. 3.bölüm bestekârın türkü adını verdiği 18 eserinin edebi türü, başka eserlerde kullanılıp kullanılmadığı, makamı, usulü ve eserlerin biçimi açılarından incelenerek, bunların daha anlaşılır olması açısından tablo ve pasta grafiklerle şemalandırılması, karşılaştırma yapabilmek için, 1 tane anonim halk türküsünün ve 1 tane de bestekârın şarkı adını verdiği eserin aynı açılardan incelenmesi şeklindedir. 4. bölüm olarak da değerlendirmelerin olduğu sonuç bölümü yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Sadettin Kaynak, Türkü, Şarkı, Biçim, İnceleme.
dc.description.abstractIn Sadettin Kaynak was the most remarkable composer of 19th century who created the most numerous and various forms of compositions and in a sense paved the way for the composers after him. It's been a starting point of this study that a composer like Sadettin Kaynak who had a `Classical Turkish Music` education, composed songs of the form called 'Türkü`, folk music with Turkish musical culture characteristics. In this study, we search for reasons why the composer called these compositions `Türkü`, the differences between these compositions and his compositions he calls `Şarkı` (Song) in terms of literature, usuls (metrics), using of makams (modes) and forms. This thesis consists of 4 chapters: 1st chapter includes introduction, the aim and the method of the thesis and 2nd chapter the life of Sadettin Kaynak. 3rd chapter is about the literary genre, makams, usuls and forms of the 18 compositions the composer called `Türkü`; whether or not they were used in other compositions; to make these analysis clearer, their various types of graphical illustrations; to make comparisions, analysing similar perspectives of one piece of anonymous folk song (Türkü) and one piece called by the composer Şarkı (Song). Finally, 4th chapter is the conclusion which contains the assessments on the study.Keywords: Sadettin Kaynak, Türkü, Song, Form, Analayzingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSadettin Kaynak`ın türkü adını verdiği eserlerinin farklı açılardan incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of Sadetti̇n Kaynak's compositions he named `türkü` from various perspectives
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKaynak, Sadeddin
dc.subject.ytmFolk songs
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmCompositions
dc.subject.ytmFolk songs
dc.identifier.yokid10044211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363278
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess