Müzik öğretmeni yetiştiren kurumların öğretim programlarının incelenmesi ve model bir öğretim programı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Müzik Öğretmeni YetiĢtiren Kurumların Öğretim Programlarının Ġncelenmesi ve Model Bir Öğretim Programı Önerisi` baĢlıklı bu çalışmada ideal müzik öğretmeninin nasıl bir mesleki eğitimden geçmesi gerektiği konusu ele alınmıştır.Bu çalışma; dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; müzik eğitimi ve amaçlarına göre müzik eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlar Musiki Muallim Mektebi, Milli Musiki ve Temsil Akademisi, Gazi Eğitim Enstitüsü, Yüksek Köy Enstitüsü ve Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları‟nın kısa tarihi, öğretim programları ve öğretim kadroları hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde 1931 yılından 2006 yılına kadar olan 13 ayrı müzik öğretim programındaki dersler; performans, kuramsal ve öğretmenlik formasyonu olmak üzere üç farklı alandan seçilerek değerlendirilmiştir. Son bölümde, sonuçlar ve öneriler kısmında çalışma değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmeni. In this study entitled `A Research on the Education Programs of Institutions Training Music Teachers, and a Proposal for a Model Education Program`, a research is conducted on the occupational training necessary for the ideal music teacher.This study consists of four sections: In the first section, information is given on music training in general, and music training according to its purpose. In the second section, information is given on the short history, the education programs and the academic staff of Music Teaching departments of institutions which train music teachers, such as the Musical Teacher‟s Training School, the National Music and Acting Academy, Gazi Education Institute, the High Village Institute, and the Departments for Training Music Teachers in Teacher Training Faculties. In the third section, courses from 13 varying music training programs are selected and evaluated from among three different fields: performance, theory, and teaching formation, between 1931 and 2006. In the last section, in the conclusion and recommendations chapter, the research is evaluated and recommendations are made.Key Words: Education Program, Music Education, Music Teacher.
Collections