Show simple item record

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.authorYildiz, Levent
dc.date.accessioned2020-12-04T15:18:00Z
dc.date.available2020-12-04T15:18:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90580
dc.description.abstract`Müzik Öğretmeni YetiĢtiren Kurumların Öğretim Programlarının Ġncelenmesi ve Model Bir Öğretim Programı Önerisi` baĢlıklı bu çalışmada ideal müzik öğretmeninin nasıl bir mesleki eğitimden geçmesi gerektiği konusu ele alınmıştır.Bu çalışma; dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; müzik eğitimi ve amaçlarına göre müzik eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlar Musiki Muallim Mektebi, Milli Musiki ve Temsil Akademisi, Gazi Eğitim Enstitüsü, Yüksek Köy Enstitüsü ve Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları‟nın kısa tarihi, öğretim programları ve öğretim kadroları hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde 1931 yılından 2006 yılına kadar olan 13 ayrı müzik öğretim programındaki dersler; performans, kuramsal ve öğretmenlik formasyonu olmak üzere üç farklı alandan seçilerek değerlendirilmiştir. Son bölümde, sonuçlar ve öneriler kısmında çalışma değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmeni.
dc.description.abstractIn this study entitled `A Research on the Education Programs of Institutions Training Music Teachers, and a Proposal for a Model Education Program`, a research is conducted on the occupational training necessary for the ideal music teacher.This study consists of four sections: In the first section, information is given on music training in general, and music training according to its purpose. In the second section, information is given on the short history, the education programs and the academic staff of Music Teaching departments of institutions which train music teachers, such as the Musical Teacher‟s Training School, the National Music and Acting Academy, Gazi Education Institute, the High Village Institute, and the Departments for Training Music Teachers in Teacher Training Faculties. In the third section, courses from 13 varying music training programs are selected and evaluated from among three different fields: performance, theory, and teaching formation, between 1931 and 2006. In the last section, in the conclusion and recommendations chapter, the research is evaluated and recommendations are made.Key Words: Education Program, Music Education, Music Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni yetiştiren kurumların öğretim programlarının incelenmesi ve model bir öğretim programı önerisi
dc.title.alternativeResearch on the education programs of institutions training music teachers, and a proposal for a model education program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10044158
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363264
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess