Günümüz reklamcılığının toplum ve birey üzerindeki sosyolojik ve psikolojik etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklam, insanın bilinç ve bilinçaltını farklı yöntemlerle etkileyen çeşitli araçlardan yararlanır. Bu araçlara örnek olarak metinler, fotoğraflar ve renk efektlerini sayabiliriz. Reklamın kişiyi ve toplumu etkileyebilecek temel teknikleri bilindikten sonra, tüketiciler aslında istemeyecekleri bir ürünün kendilerine zorla dayatılmasından kaçınabilirler. Piyasaya sürülmüş bir ürün hakkında tüketicilerin bilgilendirilmesi ve ürünün yaygınlaştırılmasının en etkili yolu, reklamdır. Günümüzün hiçbir modern olarak yapılandırılmış şirketi, iyi ve kaliteli reklam olmadan varlığını sürdüremez. Reklam, yalnızca ürünün hedef kitlesinin ilgili şirket ve ürün hakkında bilgilendirilmesini değil, çok daha önemli olarak bunun piyasada bir sembol olarak markalaştırılmasını sağlamaktadır. Doğru seçilen reklam stratejisi, reklamın tüketicideki etkileyiciliğini arttıracak ve bunların, hızlı ve kitlesel tüketimini teşvik edecektir.Anahtar Kelimeler: Reklamcılık Sosyolojik Psikolojik Birey Toplum Etki Advertising, takes advantage of people's conscious and subconscious of the various means of influencing in different ways. For example, texts, photos and color effects. İf the consumer knows basic techniquesof advertising that may affect the individual and socıety, he can avoid the imposition forced upon them a product they actually don't want. The most effective way to informing the consumer about a product placed on the market and spread the product is advertising. Today no modern structured company, can not exist without good and quality advertising. Advertising is not only to be informed about company and products related to the product's target audience, providing even more important as the branding it as a symbol in the market. Selecting the right advertising strategy, to increase the effectiveness of advertising on consumers, will encourage the rapid and mass consumption.Keywords : Advertising Sociological Psychological Individual Society Impact
Collections