Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldızhan, Memet Şan
dc.contributor.authorAğayeva, Betule
dc.date.accessioned2020-12-04T15:14:29Z
dc.date.available2020-12-04T15:14:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90469
dc.description.abstractReklam, insanın bilinç ve bilinçaltını farklı yöntemlerle etkileyen çeşitli araçlardan yararlanır. Bu araçlara örnek olarak metinler, fotoğraflar ve renk efektlerini sayabiliriz. Reklamın kişiyi ve toplumu etkileyebilecek temel teknikleri bilindikten sonra, tüketiciler aslında istemeyecekleri bir ürünün kendilerine zorla dayatılmasından kaçınabilirler. Piyasaya sürülmüş bir ürün hakkında tüketicilerin bilgilendirilmesi ve ürünün yaygınlaştırılmasının en etkili yolu, reklamdır. Günümüzün hiçbir modern olarak yapılandırılmış şirketi, iyi ve kaliteli reklam olmadan varlığını sürdüremez. Reklam, yalnızca ürünün hedef kitlesinin ilgili şirket ve ürün hakkında bilgilendirilmesini değil, çok daha önemli olarak bunun piyasada bir sembol olarak markalaştırılmasını sağlamaktadır. Doğru seçilen reklam stratejisi, reklamın tüketicideki etkileyiciliğini arttıracak ve bunların, hızlı ve kitlesel tüketimini teşvik edecektir.Anahtar Kelimeler: Reklamcılık Sosyolojik Psikolojik Birey Toplum Etki
dc.description.abstractAdvertising, takes advantage of people's conscious and subconscious of the various means of influencing in different ways. For example, texts, photos and color effects. İf the consumer knows basic techniquesof advertising that may affect the individual and socıety, he can avoid the imposition forced upon them a product they actually don't want. The most effective way to informing the consumer about a product placed on the market and spread the product is advertising. Today no modern structured company, can not exist without good and quality advertising. Advertising is not only to be informed about company and products related to the product's target audience, providing even more important as the branding it as a symbol in the market. Selecting the right advertising strategy, to increase the effectiveness of advertising on consumers, will encourage the rapid and mass consumption.Keywords : Advertising Sociological Psychological Individual Society Impacten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleGünümüz reklamcılığının toplum ve birey üzerindeki sosyolojik ve psikolojik etkileri
dc.title.alternativeSociological and psychological impact of today's advertising on individual and society
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10075703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398341
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess