Sivil havayolu şirketlerinin başarısında demografik faktörlerin tüketicilerin marka algısına etkisi ve analizi: Türk Hava Yolları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen en önemli etmenlerden biri olarak marka görülmektedir. Marka tüketiciler için somut olarak kalite anlamına geldiği gibi soyut olarak da tüketicileri etkileyebilmektedir. Bu sebepten dolayı işletmelerin markaları büyük önem taşımaktadır. İşletmeler markalarını öne çıkarabilmek için çalışmalar yapmaktadırlar. Marka kavramının önemi günden güne artmaktadır. İşletmeler rekabet üstünlüğünü korumak ve sürdürülebilirliği gerçekleştirmek için markalarını öne çıkararak tüketicilerin kafasına yerleştirmeli ve marka bağlılığı ile marka sadakatini sağlamalıdırlar. Bu sebepten dolayı işletmeler için markanın önemi, özellikleri, markanın tüketicileri etkileyen faktörlerinin araştırılması gerekmektedir. Bu çalışma ile THY müşterilerinin marka algısı ve bunun yanında müşterilerin demografik özelliklerinin müşterilerin beklentilerini, algıladıkları kalite ve marka etkisini nasıl değiştirdiği gözlenmektedir. Çalışmamız THY müşterisi olan ve tesadüfi olarak seçilen 322 müşteriye uygulanarak, anket sonucu elde edilen veriler SPSS programında analiz edilip yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Bağlılığı, Müşteri Beklentileri, Algılanan Kalite The most important factors affecting consumer purchase behavior is seen as one of the brand. Brand means quality concrete for consumers as well as abstract as it may affect consumers. For this reason enterprises brands is of great importance. They work to get their brand businesses.The importance of the concept of brand is increasing day by day. To maintain competitive advantage and sustainability of enterprises to perform their brand must put on the head of the consumer and brand engagement and brand loyalty must provide.For this reason, the importance of the brand features for businesses, affecting factor of the brand's consumers.This working with TURKISH AIRLINES and its customers ' brand perception of demographic characteristics of the clients ' expectations of customers, we perceive how the impact of quality and brand. Our study THY customer and randomly selected 322 customer data obtained as a result of the survey by applying the SPSS program analysis and paraphrased.Keywords: Brand, Brand Loyalty, Customer Expectations, Perceived Quality
Collections