Show simple item record

dc.contributor.advisorAksan, Mustafa Zeki
dc.contributor.authorGüngör, Tevrat
dc.date.accessioned2020-12-04T15:13:16Z
dc.date.available2020-12-04T15:13:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90431
dc.description.abstractTüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen en önemli etmenlerden biri olarak marka görülmektedir. Marka tüketiciler için somut olarak kalite anlamına geldiği gibi soyut olarak da tüketicileri etkileyebilmektedir. Bu sebepten dolayı işletmelerin markaları büyük önem taşımaktadır. İşletmeler markalarını öne çıkarabilmek için çalışmalar yapmaktadırlar. Marka kavramının önemi günden güne artmaktadır. İşletmeler rekabet üstünlüğünü korumak ve sürdürülebilirliği gerçekleştirmek için markalarını öne çıkararak tüketicilerin kafasına yerleştirmeli ve marka bağlılığı ile marka sadakatini sağlamalıdırlar. Bu sebepten dolayı işletmeler için markanın önemi, özellikleri, markanın tüketicileri etkileyen faktörlerinin araştırılması gerekmektedir. Bu çalışma ile THY müşterilerinin marka algısı ve bunun yanında müşterilerin demografik özelliklerinin müşterilerin beklentilerini, algıladıkları kalite ve marka etkisini nasıl değiştirdiği gözlenmektedir. Çalışmamız THY müşterisi olan ve tesadüfi olarak seçilen 322 müşteriye uygulanarak, anket sonucu elde edilen veriler SPSS programında analiz edilip yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Bağlılığı, Müşteri Beklentileri, Algılanan Kalite
dc.description.abstractThe most important factors affecting consumer purchase behavior is seen as one of the brand. Brand means quality concrete for consumers as well as abstract as it may affect consumers. For this reason enterprises brands is of great importance. They work to get their brand businesses.The importance of the concept of brand is increasing day by day. To maintain competitive advantage and sustainability of enterprises to perform their brand must put on the head of the consumer and brand engagement and brand loyalty must provide.For this reason, the importance of the brand features for businesses, affecting factor of the brand's consumers.This working with TURKISH AIRLINES and its customers ' brand perception of demographic characteristics of the clients ' expectations of customers, we perceive how the impact of quality and brand. Our study THY customer and randomly selected 322 customer data obtained as a result of the survey by applying the SPSS program analysis and paraphrased.Keywords: Brand, Brand Loyalty, Customer Expectations, Perceived Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSivil havayolu şirketlerinin başarısında demografik faktörlerin tüketicilerin marka algısına etkisi ve analizi: Türk Hava Yolları örneği
dc.title.alternativeCivilian airline companies the effect of demographic factors in the perception of the brand to consumers and success analysis: An example of Turkish Airlines
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmBusiness success
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmCivil aviation companies
dc.identifier.yokid10092304
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415663
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess