Gençlerin yaratıcılığında müzik öğreniminin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada müziğin hayatımızdaki önemi, ülkemizde müzik eğitimi ve müzik eğitimi yöntemleri incelenmiştir.Müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik, eğitimsel işlevleri başlıklar altında incelenmiştir. Yaşam alanlarına etkileri olarak, her yaştaki bireylerin müzikle nasıl buluştuğuna, etrafındaki müzikle uğraşan bireylerden nasıl bir biçimde etkilendiklerinden değinilmiştir. Ülkemizde müzik eğitimi genel, profesyonel, amatör olarak üç başlık altında incelenmiştir. Ülkemizdeki müzik eğitimi programı olan `yapılandırmacı` yaklaşımdan söz edilmiştir. Bu eğitimler ile ulaşılabilecek dil, motor, zihinsel, sosyal ve duygusal yaratıcılığın gelişimi ile ulaşılabilecek hedeflere değinilmiştir. Bunların yanında en önemlisi olan bireyleri en çok geliştirecek yaratıcılık eğitiminden söz edilerek, bazı örnekler yazılmıştır.Son olarak ise tarihsel süreç içinde 11., 17., 19. yy'larda ki müzik öğretim yöntemlerinden, Amerika'daki müzik eğitimi gelişimi ile ortaya çıkan, Kodaly, Orff, Dalcroze yöntemlerinden söz edilmiştir. Bu yöntemlerle ilgili birer ders örnekleri verilmiştir. In this study, importance of music in our lives withal the education and methods of music in our country has been examined.The individual, social, cultural, economic and educational functions of music have been examined under the headlines. How the individuals in every age meet with the music which effects their living zone and how they are influenced by the people whose profession is music around them is touched upon. Music education in our country has been examined under three headings as; general, professional and amateur. The `constructivist` approach to music education in our country has been mentioned. These trainings address the goals that can be achieved through the development of language, motor, mental, social and emotional creativity. In addition to these, creativity training, the most important training that will improve people, has also been mentioned with some examples written. Finally, the methods of music teaching in the 11th, 17th and the 19th centuries, the Kodaly, Orff, and Dalcroze methods emerged with the development of music education in America have been mentioned. Some lessons are given about these examples.
Collections