Show simple item record

dc.contributor.advisorTansever, Leyla
dc.contributor.authorÇaytemel, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T15:09:36Z
dc.date.available2020-12-04T15:09:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90317
dc.description.abstractBu çalışmada müziğin hayatımızdaki önemi, ülkemizde müzik eğitimi ve müzik eğitimi yöntemleri incelenmiştir.Müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik, eğitimsel işlevleri başlıklar altında incelenmiştir. Yaşam alanlarına etkileri olarak, her yaştaki bireylerin müzikle nasıl buluştuğuna, etrafındaki müzikle uğraşan bireylerden nasıl bir biçimde etkilendiklerinden değinilmiştir. Ülkemizde müzik eğitimi genel, profesyonel, amatör olarak üç başlık altında incelenmiştir. Ülkemizdeki müzik eğitimi programı olan `yapılandırmacı` yaklaşımdan söz edilmiştir. Bu eğitimler ile ulaşılabilecek dil, motor, zihinsel, sosyal ve duygusal yaratıcılığın gelişimi ile ulaşılabilecek hedeflere değinilmiştir. Bunların yanında en önemlisi olan bireyleri en çok geliştirecek yaratıcılık eğitiminden söz edilerek, bazı örnekler yazılmıştır.Son olarak ise tarihsel süreç içinde 11., 17., 19. yy'larda ki müzik öğretim yöntemlerinden, Amerika'daki müzik eğitimi gelişimi ile ortaya çıkan, Kodaly, Orff, Dalcroze yöntemlerinden söz edilmiştir. Bu yöntemlerle ilgili birer ders örnekleri verilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, importance of music in our lives withal the education and methods of music in our country has been examined.The individual, social, cultural, economic and educational functions of music have been examined under the headlines. How the individuals in every age meet with the music which effects their living zone and how they are influenced by the people whose profession is music around them is touched upon. Music education in our country has been examined under three headings as; general, professional and amateur. The `constructivist` approach to music education in our country has been mentioned. These trainings address the goals that can be achieved through the development of language, motor, mental, social and emotional creativity. In addition to these, creativity training, the most important training that will improve people, has also been mentioned with some examples written. Finally, the methods of music teaching in the 11th, 17th and the 19th centuries, the Kodaly, Orff, and Dalcroze methods emerged with the development of music education in America have been mentioned. Some lessons are given about these examples.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGençlerin yaratıcılığında müzik öğreniminin etkileri
dc.title.alternativeLearning music in youth creatives effects
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid10150192
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464601
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess